زمان : 14 Shahrivar 1389 - 17:14
شناسه : 25626
بازدید : 3177
تا پایان سالجاری برخورداری مردم مهریز در استان یزد از آب خط انتقالی تا پایان سالجاری برخورداری مردم مهریز در استان یزد از آب خط انتقالی

تا پایان سالجاری برخورداری مردم مهریز در استان یزد از آب خط انتقالی


یزدفردا: با تخصیص بموقع اعتبارات تا پایان سالجاری مردم شهر مهریز ازآب خط انتقالی برخوردار می شوند.
به گزارش روابط عمومی شركت آب و فاضلاب استان یزد در سالجاری با وجود كاهش نزولات جوی و افت سفره های زیرزمینی تا كنون سه حلقه از چاه های شهر مهریز از مدار بهره برداری خارج شده و آبدهی بقیه چاه های این شهر نیز از 160 لیتر در ثانیه به مجموعاً 100 لیتر در ثانیه رسیده است.
مدیر امور آبفای مهریز ضمن اعلام این خبر افزود:این امور توانسته در شش ماهه نخست سالجاری با چهار حلقه چاه استیجاری و یك رشته قنات كه مجموع آبدهی آن 35 لیتر بر ثانیه است، مجموع آبدهی را به 135 لیتر برثانیه افزایش دهد.
محسن پناه بخدا بیان كرد:در حال حاضر در اوج مصرف، نیاز شهری مشتركین این شهر به 220 لیتر بر ثانیه می رسد كه با این وجود مشتركین با كمبود آب روبرو هستند.
وی اضافه كرد:عملیات اجرای خط انتقال آب انتقالی به شهر مهریز بطول 43كیلومتر از سال گذشته شروع شده و در حال حاضر این پروژه بطور فعال در حال اجراست و امید می رود تا پایان سالجاری به بهره برداری برسد.
پناه بخدا اظهار داشت: با بهره برداری از این خط 90 لیتر بر ثانیه به مجموع آبدهی این شهر افزوده خواهد شد.
وی یادآور شد: این پروژه با چهار فاز بترتیب شامل فاز یك بطول 5/7كیلومتر كه 100درصد تكمیل شده،فاز دوم و سوم بطول 28كیلومتر با ساخت سه باب مخزن 500مترمكعبی همراه با ایستگاه پمپاژ كه با پیشرفت 60درصدی در حال اجراست و فاز چهارم نیز به طول5/7كیلومتربا پیشرفت 30درصد در حال اجرای عملیات می باشد

یزدفردا