زمان : 13 Shahrivar 1389 - 21:49
شناسه : 25601
بازدید : 4985
خواجه سروی معاون وزیر علوم در یزد : دانشگاه یزد  مکان مناسبی برای توجه ویژه به توسعه رشته های علوم انسانی و معماری اسلامی است خواجه سروی معاون وزیر علوم در یزد : دانشگاه یزد مکان مناسبی برای توجه ویژه به توسعه رشته های علوم انسانی و معماری اسلامی است

خواجه سروی معاون وزیر علوم در یزد :

دانشگاه یزد مکان مناسبی برای توجه ویژه به توسعه رشته های علوم انسانی و معماری اسلامی است


یزدفردا "خواجه سروی معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فنآوری در سخنانی با اشاره به فضای فرهنگی و معنوی حاکم بر شهر و استان دارالعباده یزد، دانشگاه یزد را مکان مناسبی برای توجه ویژه به توسعه رشته های علوم انسانی و معماری اسلامی توصیف کرد.
 دکتر خواجه سروی که به مناسبت هفته دولت در مراسم افتتاح سه پروژه عمرانی در این دانشگاه سخن می گفت: از اقدامات ارزشمند و تلاشهای صورت گرفته در چهار سال اخیر در دانشگاه یزد قدردانی و مدیریت این مجموعه را در زمینه های مختلف علمی، فرهنگی و اجرایی موفق و کارآمد توصیف کرد.

وی با اشاره به ابقای  دکتر میبدی به ریاست این دانشگاه در دوره جدید، از دانشگاهیان خواست همچون گذشته در جهت پیشبرد اهداف متعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی و توسعه و آبادانی همکاری و مساعدتهای مخلصانه خود را تداوم بخشند.

 وی در ادامه اهمیت فضاسازی فرهنگی و استفاده از ادبیات و جملات زیبا و موثر فرهنگی و مذهبی را یادآور شد و از مسوولان دانشگاه خواست در معماری و ساخت و سازها توجه ویژه ای به این مهم مبذول دارند.


در آغاز این مراسم که روز سه شنبه نهم شهریورماه جاری در محل سالن کنفرانس دانشگاه برگزارشد، رییس دانشگاه یزد با تسلیت ایام سوگواری امام علی (ع)، حضور معاون فرهنگی اجتماعی وزیر علوم و همراهان را به دانشگاه یزد خیر مقدم گفت.
 دکتر میبدی همچنین گزارش اجمالی از فعالیتهای انجام شده و در دست اقدام در این دانشگاه ارایه کرد و تمامی دستاوردها را محصول کار جمعی و همکاری های مسوولانه همه افراد و مجموعه های داخل دانشگاه و نیز حمایتهای ارزنده مسوولان اجرایی استان توصیف کرد.


 محمدرضا بابایی، معاون مالی و برنامه ریزی استانداری یزد نیز دیگر سخنران این مراسم بود که در سخنان خود با گرامیداشت هفته دولت و یاد شهیدان رجایی و باهنر، به تبیین جایگاه مهم دانشگاه در تربیت آینده سازان مملکت اسلامی و نقش موثر آن در شکل گیری سازوکارهای فرهنگی و اجتماعی در آینده این سرزمین پرداخت و گفت: همه دانشگاه ها را باید دارالعباده کرد چراکه محصولات همین دانشگاه هاست که آینده کشور را می سازد.
وی همچنین با اشاره به نحوه مدیریت دانشگاه ها این مدیریت را به دلیل نوع مخاطبان و افراد اهل علم و دانشمند شاغل در آن، از جمله خطیرترین مسوولیت ها توصیف کرد.


در پایان با حضور خواجه سروی معاون وزیر علوم  سه پروژه عمرانی واقع در پردیس های اصلی و شرقی، شاهد پروژه های ورودی بصیرت و ساختمان نبوت در پردیس اصلی و ورودی منتظر فرج در پردیس شرقی افتتاح شد.

یزدفردا