زمان : 10 Shahrivar 1389 - 21:20
شناسه : 25505
بازدید : 3524
 رییس‌جمهور با تأكید بر معرفی الگوی اسلامی حضور زنان در جامعه؛ بانوان عضو دولت دهم به خوبی وظایف خود را ایفا كرده‌اند رییس‌جمهور با تأكید بر معرفی الگوی اسلامی حضور زنان در جامعه؛ بانوان عضو دولت دهم به خوبی وظایف خود را ایفا كرده‌اند

رییس‌جمهور با تأكید بر معرفی الگوی اسلامی حضور زنان در جامعه؛

بانوان عضو دولت دهم به خوبی وظایف خود را ایفا كرده‌اند



یزدفردا "رییس‌جمهور جایگاه زن در نظام اسلامی را برجسته خواند و بر اهتمام به معرفی الگوی اسلامی حضور زن در جامعه به جهان تأكید كرد.
دكتر محمود احمدی‌نژاد پنج‌شنبه شب در جمع روسا و مشاوران امور زن و خانواده دستگاه‌های اجرایی كشور خاطر نشان كرد: حقیقت زن در جامعه اسلامی زیربنای ساختار اجتماعی است و امروز بانوان ایران اسلامی با حضور با ایمان، پرنشاط و بالنده در عرصه‌های مختلف این حقیقت را به اثبات رسانده‌اند.
رییس‌جمهور توجه به جایگاه زن را ضامن پیشرفت و توسعه كشور و تربیت انسان‌های توانمند و موفق دانست و گفت: دولت با چند نگاهی تلاش كرده است زنان در عرصه‌های مختلف حضوری فعال داشته باشند.
دكتر احمدی‌نژاد با اشاره به حضور 4 زن در مسؤولیت‌های كلیدی وزارت و نیز معاونت‌های رییس‌جمهور گفت: اكنون تابوی عدم حضور زنان در دولت شكسته شده است و بانوان عضو كابینه با ایفای مسئولانه نقش‌های خود توانمندی زن در جامعه اسلامی را به خوبی اثبات كرده‌اند.
وی با اشاره به نگاه نادرستی كه زن و مرد را در تقابل هم می‌داند خاطر نشان كرد: در جامعه اسلامی زن و مرد مكمل هم‌اند و مشاركت همه آنها در امور جامعه سعادت و توسعه كشور را به دنبال دارد.
رییس‌جمهور با اشاره به نگاه ابزاری به زن در نظام سرمایه‌داری و استناد به آمار ضرب و شتم 70 درصدی زنان در خانواده‌های غربی، گفت: امروز در نظام سرمایه‌داری زن در مظلومیت و تحت فشار قرار دارد اما بسیاری از آنان به خاطر حفظ خانواده اعتراض نمی‌كنند.
دكتر احمدی‌نژاد با تأكید بر بسترسازی بیشتر برای حضور زن در عرصه‌های مختلف متناسب با شأن، مقام و منزلت زن در اندیشه اسلامی خاطر نشان كرد: در صورت تحقق این هدف حیات طیبه‌ای كه به دنبالش هستیم برپا خواهد شد.
دكتر احمدی‌نژاد تصریح كرد: امروز باید تلاش شود تا با برنامه‌ریزی دقیق نقش واقعی زنان در جامعه ایفا شود، چرا كه در این صورت كرامت زن و شایستگی زنان شناخته خواهد شد و زنان جامعه ما در جایگاه اصلی خود قرار خواهند گرفت.
رییس‌جمهور با اشاره به مسئولیت تشكل‌های مختلف بانوان، تاكید كرد: در شرایط امروز مركز امور زنان و شورای اجتماعی زنان نباید سرگردان امواجی شوند كه آنان را از برنامه اصلی خود غافل كند بلكه باید با برنامه‌ریزی مناسب از همه ظرفیت‌ها برای مشاركت بانوان در امور جامعه استفاده كنند.
دكتر احمدی‌نژاد از روسا و مشاورین امور زنان خواست تا برنامه‌های خود را محدود به ایران نكنند و با برنامه ریزی دقیق بتوانند حضوری فعال در عرصه‌های بین‌المللی داشته باشند.
رییس‌جمهور همچنین از روسا و مشاورین امور زنان خواست تا با برنامه ریزی دقیق جایگاه واقعی زن را الگو سازی كنند و آن را به كشورهای دیگر منعكس نمایند.
دكتر احمدی‌نژاد با اشاره به ظرفیت‌های بالای فرهنگ اسلامی برای تعالی جایگاه زن در جامعه خاطر نشان كرد: با گسترش این فرهنگ والا می‌توان امیدوار بود، حقیقت زن و حیات طیبه در سراسر جهان گسترش پیدا كند.
رییس جمهور همچنین با تبریك به میلاد با سعادت امام حسن مجتبی(ع) گفت: بالاترین بخشندگی آن است كه كار دیگران را انجام دهیم، كریم كسی است كه كار خوب را انجام دهد و به حساب دیگران بگذارد.
پیش از سخنان دكتر احمدی‌نژاد خانم‌ها مجتهدزاده مشاور رییس جمهور در امور زنان و رییس مركز امور زنان، بداغی معاون حقوقی رییس جمهور و صفایی رییس فراكسیون زنان مجلس شورای اسلامی به بیان دیدگاه‌های خود در خصوص جایگاه زن پرداختند.

یزدفردا