زمان : 10 Shahrivar 1389 - 03:11
شناسه : 25490
بازدید : 5355
 بیانیه دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان یزد به مناسبت روز قدس بیانیه دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان یزد به مناسبت روز قدس
بسمه تعالی

« مسلمانان، روز قدس را روزی بزرگ بشمارند و در تمام کشور های اسلامی تظاهرات برگزار و در مساجد این ندا را سردهند، هنگامی که یک میلیارد مسلمان فریاد برآورد،اسراییل احساس عجز و ناتوانی خواهد کرد و ترس همه وجودش را فراخواهد گرفت.»

امام خمینی «ره»

امروز نه تنها فلسطين كه جهان اسلام براي پيدا كردن جايگاه گمشده‌اش، چاره‌اي جز پيدا كردن خود و بازگشت به خويش ندارد.

ملت غيور و سلحشور ايران اسلامي روز قدس را تنها روز مبارزه با اسراييل غاصب نمي‌داند كه اسراييل و صهيونيسم، حقيرتر از آن است كه نياز به اين‌همه تجهيز باشد؛ بلكه روز قدس روز مبارزه با استكبار جهاني و حمايت از مستضعفين جهان است.

روز جهانی قدس به مثابه روز اعتراض به پایمال شدن حقوق و اشغال تمامی سرزمین های مسلمان جهان است. روز قدس، روز وحدت همه انسان های حقیقت خواه و عدالت دوست است.

این رخداد مهم تاریخی که در سراسر جهان اسلام و حتی کشورهای غیر اسلامی همزمان با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان تحقق می یابد، پیام بیداری ملت ها است. جهان اسلام در این روز خواستار آزادی بیت المقدس و تمامی سرزمین های اشغالی مسلمانان است و اعتراض خود را علیه ظلم، تجاوز و برتری طلبی های رژیم صهیونیستی ابراز می کنند.

اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد استان یزد همچنین در آستانه روز جهاني قدس كه با ليالي قدر مقارن شده است يكبار ديگر ضمن تجديد عهد و پيمان با آرمان‌هاي بلند معمار كبير انقلاب اسلامي حضرت امام خميني (ره) و با پيروي از رهبر معظم انقلاب اسلامي اعلام مي‌دارد كه با نهايت توان و تلاش خود در جهت اهداف نهضت جهاني اسلام خواهند كوشيد و به همين وسيله مردم متدین و روزه دار ایران اسلامی را به حضور گسترده در راهپيمايي عظيم اين يوم‌الله بزرگ فرا مي‌خواند.