زمان : 07 Shahrivar 1389 - 18:23
شناسه : 25371
بازدید : 2446
بازدید اعضای شورای اسلامی شهر یزد از پروژه بزرگ میدان میوه وتره بار جدید شهر بازدید اعضای شورای اسلامی شهر یزد از پروژه بزرگ میدان میوه وتره بار جدید شهر

بازدید اعضای شورای اسلامی شهر یزد از پروژه بزرگ میدان میوه وتره بار جدید شهر


یزدفردا "تنی چند از اعضای شورای اسلامی شهر یزد به اتفاق شهردار، معاون عمرانی شهرداری، مدیر امور مشاركتها و نیز روابط عمومی شهرداری یزد از پروژه بزرگ در حال اجراء میدان میوه وتره بار جدید واقع در مجاوركنارگذر جنب پادگان شهید صدوقی بازدید نمودند.
به گزارش سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد – در ابتدا آقای دكتر مسعودی طراح این پروژه اطلاعات عمومی به شرح زیر را ارائه نمود، این پروژه برای توزیع روزانه وهفتگی میوه وتره بار و سایر مواد غذایی پروتئینی و خشكبار طراحی شده است .
این گزارش می افزاید : این پروژه بزرگ در زمینی به مساحت 51 هكتار در حال اجرا است و كل زیربنای ساختمانهای این پروژه در نهایت حدود 170 هزار مترمربع خواهد بود.
براساس این گزارش ؛ در این طرح 258 غرفه پیش بینی شده كه مساحت هركدام حدود 350 مترمربع می باشد همچنین از 8 فاز پیش بینی شده 5 فاز آن مربوط به غرفه ها است كه 4 فاز A - B - D – E آن در حال اجرا می باشد .
شایان ذكر است : حصاركشی به نحو مطلوبی انجام شده و محوطه سازی آن نیز در حال اجرا می باشد .
گفتنی است : در این پروژه ترافیك سبك و سنگین از هم تكلیف شده است و از نظر تاسیساتی هر فاز مستقل عمل می كند و از آب بازیافت برای فضای سبز استفاده می شود .
در این پروژه كارگاههای بسته بندی ، سردخانه ها ، بازارچه خشكبار و بانكها و بازار خرده فروشی و مراكز خدماتی از قبیل مسجد،رستوران ،مهمانسرا،باسكول و غیره پیش بینی شده است و هر بخش دارای یك رستوران ، قهوه خانه و سرویس جداگانه است .
در ادامه آقای مهندس جعفری مدیر اجرائی این پروژه و نماینده شركت تعاونی ناجا ( شركت مشاركت كننده با شهرداری ) در خصوص آینده نگری در این طرح توضیحاتیداد و میزان پیشرفت كار در این پروژه راحدود 30درصد دانست و آمادگی شركت مذكور جهت اجرای پروژه های بزرگ شهری در شهر یزد را اعلام نمود.
همچنین در خصوص شبكه دسترسی به این میدان میوه و تره بار كه در نظر است یك كندرو در حریم جاده كنارگذر برای سرویس دادن به این میدان و سایر كارخانجات و تاسیسات مجاور اجرا شود كه ورود و خروج آن در محل تقاطع كنارگذر و جاده جدید تفت پیش بینی خواهد شد در خصوص پیگیریهای در حال انجام جهت انشعابات آب ، برق ، و تلفن و گاز این مجموعه بزرگ نیز توضیحاتی داد در این بازدید به توجه كافی به مسائل فنی و سرعت خوب اجرا توجه داده شد كه به نظر می رسد تا پایان سال 90 عمده این پروژه آماده بهره برداری شود و راه انداز دو فاز از آن در اولویت است آقای مهندس رمضانی مدیر مشاركتها نیز در خصوص مراحل اجرا و مراحل پیشرفت كار توضیح داد و به مشكل حمل نخاله های انباشته در این محل قبل از شروع كار اشاره نموده حاضرین از تلاش و توجه دست اندركاران این پروژه اعم از مدیران پیمانكاران و ناظران تشكر و قدردانی نمودند.

یزدفردا