زمان : 07 Shahrivar 1389 - 03:12
شناسه : 25361
بازدید : 4032
صدوقي:‌ آينده اجرايي شدن طرح خط دوم انتقال آب يزد در خطر است/ وزير نيرو جواب من را نمي دهد.. صدوقي:‌ آينده اجرايي شدن طرح خط دوم انتقال آب يزد در خطر است/ وزير نيرو جواب من را نمي دهد..

صدوقی:‌

آینده اجرایی شدن طرح خط دوم انتقال آب یزد در خطر است/ وزیر نیرو جواب من را نمی دهد..

امام جمعه یزد: مردم یزد حاضر نیستند از این حق بگذرند و وزیر نیرو نیز بهتر است یك پاسخ عملی كه در راستای بیان رهبری و دو مصوبه هیئت دولت باشد، به مردم بدهند و بگویند كه تاكنون در این زمینه چه اقداماتی انجام داده‌اند. نده از هر فرصتی برای طرح این مسئله استفاده كرده‌ام اما تاكنون جوابی از وزیر نیرو دریافت نكرده‌ام.

حجت‌الاسلام محمدعلی صدوقی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه با گرامیداشت هفته دولت اظهار داشت: شهیدان رجایی و باهنر چه دوران جوانی و قبل از رسیدن به پست و مقام و چه در هنگام دولتمردی، همواره خدا را در نظر می‌گرفتند و عشق به امام، رهبری، ولایت و مردم در حرف و عمل آنها موج می‌زد.
وی افزود: توجه آنها در طول دوران تصدی مسئولیت‌های بزرگ به حفظ ایران و ایرانی بود و هیچ‌گاه به جز رضایت خدا در راستای انجام كار، چیز دیگری را مدنظر قرار ندادند.
صدوقی خاطرنشان كرد: این دو دولتمرد بزرگ هرگز در فكر عوام‌فریبی، خط و خط بازی و جناح‌گرایی نبودند و پیروی از خط امام و رهبری برای آنها حائز اهمیت بود.
وی یادآور شد: به همین دلایل است كه یاد و نام این شهیدان همواره در ذهن مردم زنده است و شهادت این دو مرد بزرگ، هفته دولت نامگذاری شده است.
صدوقی با اشاره به خدمات شایانی كه دولت‌ها بعد از انقلاب اسلامی در كشور انجام داده‌اند، بیان داشت: دولت‌ها یكی پس از دیگری هر یك به سهم خود اقداماتی ماندگار انجام دادند اما دولت نهم و دهم خدمات شایسته‌ای انجام داده و پیشرفت‌های بزرگی را در كشور رقم زده است.
وی ادامه داد: پیشرفت‌های كشور در زمینه‌های مختلف بسیار است و برشمردن آنها به زمان زیادی نیاز دارد اما در طول چند سال اخیر شاهد پیشرفت‌های چشمگیری در حوزه آب، برق، گاز، روستاها، انرژی هسته‌ای، راه‌ها، پیشرفت‌های پزشكی، علمی و ... بوده‌ایم.
صدوقی با اشاره به راه‌اندازی نیروگاه اتمی بوشهر در هفته‌ای كه گذشت، خاطرنشان كرد: این پروژه افتخاری ملی و بین‌المللی است و مردم با دیدن این پیشرفت‌ها بیش از گذشته به نظام امیدوار شده و همچون همیشه یاری‌دهنده دولت و مسئولان خواهند بود.
وی همچنین طرح هدفمند كردن یارانه‌ها را نیز از طرح‌های بی‌نظیر دولت نهم و دهم خواند و اظهار داشت: این طرح، طرحی بزرگ و عظیم و در عین حال مفید است و امیدواریم دولت بتواند در اجرای كامل این طرح نیز موفق باشد.
خطیب جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تاكیدات مكرر مقام معظم رهبری به مسئله وحدت، اظهار امیدواری كرد: مسئولان نظام و روسای سه قوه بیش از پیش بتوانند به توصیه‌های مقام معظم رهبری و امام خمینی (ره) در این زمینه عمل كنند.
وی وحدت را یك تكلیف دانست و خاطرنشان كرد: وحدت باید یك وحدت عملی و واقعی باشد زیرا این عنصر پاسدار واقعی نظام و جمهوری اسلامی است.
صدوقی تصریح كرد: هرچند كنار یكدیگر نشستن و عكس گرفتن خوب است، اما عمق وحدت مهم است كه امیدواریم مسئولان به این مهم دست یابند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رحمات و خدمات دولت در استان یزد بیان داشت: استاندار یزد به عنوان نماینده دولت در این استان، از بهر‌ه‌برداری و كلنگ‌زنی 405 پروژه با اعتباری بالغ بر 300 میلیارد ریال خبر داده‌اند كه این تعداد پروژه به طور قطع گام بزرگی در راستای پیشرفت دارالعباده یزد است.
صدوقی همچنین با اشاره به مسئله اشتغال جوانان و تحصیلكردگان عنوان كرد: جوانان ما به ویژه قشر تحصیلكرده استان یزد نیازمند شغل هستند و این وظیفه دولت است كه با استفاده از راهكارهای مختلف در راستای حل این مشكل كه كم كم به معضل تبدیل می‌شود، گام بردارند.
وی همچنین با اشاره به طرح خط دوم انتقال آب به استان یزد بیان داشت: بنده از هر فرصتی برای طرح این مسئله استفاده كرده‌ام اما تاكنون جوابی از وزیر نیرو دریافت نكرده‌ام.
خطیب جمعه یزد تاكید كرد: آینده اجرایی شدن طرح خط دوم انتقال آب یزد در خطر است و مردم یزد با توجه به دو مصوبه و تاكید رهبر معظم انقلاب بر اجرای خط دوم انتقال آب، این طرح حق مسلم خود می‌دانند و پیگیر آن هستند.
وی بیان داشت: مردم یزد حاضر نیستند از این حق بگذرند و وزیر نیرو نیز بهتر است یك پاسخ عملی كه در راستای بیان رهبری و دو مصوبه هیئت دولت باشد، به مردم بدهند و بگویند كه تاكنون در این زمینه چه اقداماتی انجام داده‌اند.
نماینده ولی‌فقیه در استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینكه جمعه هفته آینده، آخرین جمعه ماه مبارك رمضان و روز قدس است، یادآور شد: روز قدس روز اسلام و یادگار امام خمینی (ره) است و حضور مردم و مسئولان كشور اسلامی ایران در راهپیمایی این روز پیامی مهم برای كسانی است كه به دنبال سازش و صلح با رژیم صهیونیستی و اسرائیل غاصب هستند.
وی همچنین با اشاره به وقوع سیل در كشور پاكستان و رنج مردم مسلمان این كشور، خواستار كمك مردم برای یاری به سیل‌زدگان شد.

یزدفردا