زمان : 06 Shahrivar 1389 - 20:44
شناسه : 25336
بازدید : 3883
مراسم اختتامیه طرح بزرگ قرآنی 1444 در یزد برگزار شد مراسم اختتامیه طرح بزرگ قرآنی 1444 در یزد برگزار شد

مراسم اختتامیه طرح بزرگ قرآنی 1444 در یزد برگزار شد


یزدفردا"مراسم اختتامیه طرح بزرگ قرآنی 1444 در کنار تربت پا ک شهید محراب آیت الله صدوقی برگزار شد.

در این مراسم که نماینده ولی فقیه در استان، استاندار و جمع کثیری از مسئولین و مردم حضور داشتند، حمیدرضا میرجلیلی مدیر کانون تخصصی قرآن و نماز یزد گفت: بیش از 2 هزار نفر در طرح قرآنی 1444 در بخش روخوانی و روانخوانی و نیز در حدود 10 هزار نفر در بخش مفاهیم قرآنی از كانون هاي مساجد شرکت کرده اند.

میر جلیلی بیان کرد: کلاس های آموزشی اين طرح شامل روخوانی، روانخوانی، مفاهیم در کانون های مساجد ویژه گروه های سنی مختلف برگزار شده است.

مدیر کانون تخصصی قرآن و نماز یزد یادآور شد: برنامه اختتامیه طرح 1444 همزمان با شبکه قرآن به صورت سراسری در تهران و در استان هاي یزد و اردبیل و خراسان رضوی برگزار می شود.

محمدرضا فلاح زاده استاندار یزد نیز در این مراسم گفت: مسیر آینده زندگی انسان در سایه عمل به قرآن همراه با خیر و برکت و روشن خواهد بود.

محمدرضا فلاح زاده با بیان اینکه قرآن کتاب زندگی است افزود: قرآن نور خداوند است و از بهترین عبادات قرائت قرآن و بالاتر ازآن عمل به دستورات قرآنی و اخلاص به آن است.

وی در جمع کثیری از اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان و نوجوانان در کنار تربت پاک شهید محراب آیت الله صدوقی افزود: فقه به عنوان تئوری واقعی اداره کامل انسان از گهواره تا گور برگرفته از سنت نبوی و آموزه های قرآنی است.

وی با بیان اینکه قرآن کتاب خداست و همه خوبیها را در بردارد اظهارداشت: قرآن کتابی حقوق بشری، تاریخی وعبرت آموز است.

استاندار یزد با اشاره به اینکه قرآن کتابی کاملا سیاسی است تاکید کرد: آیات امربه معروف و نهی از منکر، جهاد و شهادت در راه خدا همه برخاسته از قرآن وآموزه های قرآنی است.

فلاح زاده به برکات قرائت، عمل و اخلاص به قرآن اشاره کرد وخاطرنشان کرد: قرائت قرآن موجب نزول ملائکه و صیقل فلب از گناهان و وجود قرآن درمنزل وعمل و اخلاص به آن سبب خیر و برکت خواهد شد.

وی ادامه دادد: درها ی رحمت خدا به سوی قرائت کننده قرآن باز است و قصص قرآنی برای ما یک عبرت تاریخی است.

استاندار یزد قرآن را کتاب کفرستیزی و نفاق ستیزی دانست و اظهارداشت: باید برای تحقق آیات الهی حتی با جهاد تلاش کرد.

فلاح زاده سپس به سوره کهف به عنوان محور طرح بزرگ قرآنی طرح 1444 اشاره کرد و گفت: سوره کهف به انسان درس توحید و ایمان به نبوت نبی را می دهد.

وی عملیاتی و عملی شدن دستورات حضرت عیسی و ایمان به معاد وجهان پس ازمرگ و ایمان به تحقق وعده الهی را از نکات برجسته سوره کهف عنوان کرد.

استاندار یزد با بیان اینکه آیات سوره کهف درس مبارزه، ایثار، جهاد وشهادت به انسان می دهد تصریح کرد: قصص قرآنی یک عبرت تاریخی برای نسل کنونی ونسل های آینده است.

فلاح زاه ترویج و تبلیغ معارف قرآنی را وظیفه امروز نسل بشر ذکر کرد واظهارداشت: ترویج دین خدا نیازمند دین شناسانی دارد که در مکتب امام صادق (ع) درس گرفتند و بر ما است تا با پیروی از علمای دینی در ترویج و تبلیغ معارف قرآنی تلاش کنیم.

گفتنی است، در پایان این مراسم که هراه با مولودی خوانی، اجرای گروه تواشیح کوثر و محفل انسی با قرآن توسط قاری بین المللی حاج حسن دانش بود به شرکت کنندگان در این طرح به قید قرعه جوایز ارزنده ای اهدا شد.

یزدفردا