زمان : 31 Mordad 1389 - 19:40
شناسه : 25199
بازدید : 3979
مدیریت هتل های زنجیره ای مهر:  آیا مدیر جدید میراث شب آسمان کویر را دیده است؟ مدیریت هتل های زنجیره ای مهر: آیا مدیر جدید میراث شب آسمان کویر را دیده است؟

مدیریت هتل های زنجیره ای مهر:

آیا مدیر جدید میراث شب آسمان کویر را دیده است؟


یزدفردا "در طول تاریخ از یزد و یزدی ها به نیکی یاد شده و از رفتار و توان مدیریتی آنان سخن ها رفته است. در همین عصر معاصر یزدی ها به عنوان لایق ترین مدیران اجرایی و تصمیم گیر و تصمیم ساز در کشور شناخته شده اند. ولی متاسفانه گزینه اعلام شده فردی است که حتی شب آسمان کویر را هم ندیده است، چه برسد بر شناخت از کویر و مردمانش.

روز گذشته رسانه های یزدی خبر از انتخاب رئیس جدید سازمان میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان یزد را منتشر کردند. خبری که در عین عجیب و غریب بودن باعث حیرت و تاسف شد و جالب آنکه رسانه ها به چنین شیوه تودیع و معارفه ای لقب مخفیانه و خیلی محرمانه نیز داده اند.

نخستین دلیل تعجب از این خبر، فرد انتخاب شده است. در طول تاریخ از یزد و یزدی ها به نیکی یاد شده و از رفتار و توان مدیریتی آنان سخن ها رفته است. در همین عصر معاصر یزدی ها به عنوان لایق ترین مدیران اجرایی و تصمیم گیر و تصمیم ساز در کشور شناخته شده اند. ولی متاسفانه گزینه اعلام شده فردی است که حتی شب آسمان کویر را هم ندیده است، چه برسد بر شناخت از کویر و مردمانش. بارها و بارها استان یزد لطمات کلانی از انتصاب مدیران غیر بومی خورده و می خورد، ولی گویا باز هم مدیران ارشد تمایل دارند هزنیه هایی چنین انتخاب هایی را بدون پاسخگویی صریح، مردم عزیز پرداخت کنند.

اگر نگاه اجمالی به شخصیت های که توان مدیریت سازمان میراث فرهنگی یزد را دارند داشته باشیم به اسامی بر می خوریم که بعضا افراد انتخاب شده صرفا نام آنها در کتاب ها خوانده یا در مقالات علمی شنیده اند. آیا مدیران استان پاسخی در خصوص این مطلب دارند؟

چرا حتی از یکی از صاحبنظران این حوزه و فعالان بخش خصوصی و حتی نه، از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در این مورد سوالی نشده است؟ آیا نمایندگان مجلس یا فردی که سال هاست زندگی خود را چرخ های این صنعت در استان یزد خرد کرده، نمی تواند نظری بدهد؟

دومین مورد نحوه معرفی است. آنچه از رفتار وشیوه تودیع و معارفه رئیس جدید سازمان میراث فرهنگی وگردشگری استان بر می آید این است که گویی همه واقفند که کار عبث و اشتباهی در حال انجام است که چنین بی سر و صدا و در سکوت کامل مراسم برگزار میشود. چه مدیر قبلی میراث فرهنگی، کارمندان این سازمان، فعالان بخش خصوصی، رسانه ها و در مقام بالاتر مردم حق دارند چگونه معرفی شدن رئیس این سازمان آگاهی یابند. متاسفانه از چنین شیوه تودیع و معارفه بر می آید اتفاقاتی در حال رخ دادن است که نباید کسی بفهمد!

شاید بهتر است سوال دیگری مطرح شود؟ آیا مدیر انتخاب شده می تواند صنعت مهم و حیاتی استان یزد یعنی میراث فرهنگی وگردشگری را در مسیر توسعه قرار دهد؟

برای پاسخ به این سوال به چندین پارامتر برای بحث نیاز داریم. نخست اطلاعات علمی و دانشگاهی وی است. هرچند او دانش آموخته معماری است ولی آیا با یزد و معماری کویر آشنایی دارد؟ دیگر گزینه تجربه وی است. جای بسی تاسف است که فردی در صندلی رئیس سازمان میراث فرهنگی وگرشگری استان یزد می نشیند که حتی سابقه یک روز مدیریت هم ندارد. حال اوست و 750 هکتار بافت تاریخی و مدیریت صدها بنای ارزشمند در شهری که لقب دومین شهر تاریخی جهان را دارد و استانی که یکی از پر جاذبه ترین استان های کشور در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری است. اگر کسی توقع توسعه همه جانبه صنعت گردشگری یزد را دارد باید کمی در نتیجه تحلیل خود شک کند.

مبحث برای پرداختن وجود دارد ولی آنچه در این مجال مطرح می شود این است که بی شک هزینه چنین اتفاقی را فقط مردم می پردازند.



هرچند وی برای همه حتی معاونان سازمان میراث فرهنگی یزد هم فردی ناشناخته است ولی به هیج وجه قصد تخطئه شخصیت ایشان را ندارم، مباحثی است که خود وی نیز واقف به آن است و دیگر جایی برای گلایه نیست.

منبع: وبلاگ مهرنویس

یزدفردا