زمان : 31 Mordad 1389 - 19:15
شناسه : 25196
بازدید : 1984
دیدار صمیمی فارغ التحصیلان رشته های كشاورزی شهرستان با فرماندار خاتم دیدار صمیمی فارغ التحصیلان رشته های كشاورزی شهرستان با فرماندار خاتم

دیدار صمیمی فارغ التحصیلان رشته های كشاورزی شهرستان با فرماندار خاتم

یزدفردا "سید ناصر امامی فرماندار خاتم در این دیدار جایگاه علمی و تخصصی و مكانیزه بودن كشاورزی شهرستان را علیرغم قطب كشاورزی بودن استان و اول بودن در بسیاری از محصولات كشاورزی مطلوب ندانست و از فارغ التحصیلان كشاورزی خواست تحصیلات خود را در اختیار تجربه خوب كشاورزان شهرستان قرار داده و به كشاورزی علمی و پیشرفته كمك نمایند.

فرماندار توسعه كشت های گلخانه ای در شهرستان را یكی از روشهای استفاده بهینه از آب و خاك برشمرد و اضافه نمود علیرغم اینكه سطح محصولات گلخانه ای در دوران مسئولیتش از 4000 متر به بالای 25000 مترمربع افزایش یافته ابراز نارضایتی نمود و از فارغ التحصیلان كشاورزی خواست با توجه به اینكه اعتبارات خوبی به احداث گلخانه ها اختصاص یافته احداث و توسعه فضاهای گلخانه ای را مد نظر قرار دهند.

سپس در ادامه تعدادی از فارغ التحصیلان كشاورزی به بیان دیدگاههای خود در زمینه كشاورزی شهرستان پرداختند و نبود مركز تحقیقات كشاورزی در شهرستان برای انجام پژوهش و تحقیقات و نبود شغلی مناسب برای فارغ التحصیلان كشاورزی ، پیگیری نشدن مصوبات جلسه فارغ التحصیلان با فرمانداران قبلی ، كمبود كود برای كشاورزان ، مشكلات مالی شركت های خدمات مشاوره ای ، مشكل وثیقه جهت دریافت وام را از مهمترین مسائل و مشكلات خودشان در زمینه كاری خود بیان نمودند و خواستار رفع آن توسط فرماندار شدند.

در پایان این جلسه فرماندار خاتم ضمن تاكید جدی بر پیگیری درخواست های فارغ التحصیلان كشاورزی از پیگیری سه مجتمع گلخانه ای جهت اشتغال فارغ التحصیلان كشاورزی در شهرستان خبر داد و از آنان خواست در این زمینه با فرمانداری همكاری نمایند . فرماندار خاتم همچنین ضمن آرزوی موفقیت مجدد برای فارغ التحصیلان كشاورزی از آنان خواست با حركت جهادی خود كشاورزی را از حالت سنتی به روشی مكانیزه و علمی در آورند.

ضمناً در این جلسه رئیس مركز فنی و حرفه ای خاتم نیز قول دادند كه امكانات خود را در زمینه آموزش كشت گلخانه ای در اختیار آموزش فارغ التحصیلان قرار دهند.

در پایان جلسه فارغ التحصیلان درخصوص مسائل و مشكلات شهرستان سئوالاتی مطرح و فرماندار به این سئوالات پاسخ دادند.

یزدفردا