زمان : 31 Mordad 1389 - 19:04
شناسه : 25190
بازدید : 1852
دومین جشن شكرگزاری برداشت انگور در مروست برگزار شد . دومین جشن شكرگزاری برداشت انگور در مروست برگزار شد .

دومین جشن شكرگزاری برداشت انگور در مروست برگزار شد .

در این مراسم كه با حضور فرماندار ، امام جمعه مروست ، رئیس سازمان جهاد كشاورزی استان و مردم و مسئولین اجرایی شهرستان برگزار شد سید ناصر امامی فرماندار شهرستان تصریح كرد خدا را شاكرم كه برای دومین بار متوالی شاهد برگزاری جشن شكرگزاری برداشت انگور در شهر مروست می باشیم بخش مروست با بیش از 5000 هكتار تاكستان از مهمترین قطب تولید انگور استان و كشور محسوب می شود كه سالانه بیش از 25هزار تن انگور با كیفیت مطلوب روانه بازار می كند و برگزاری این جشن به منظور شكرگزاری به درگاه خداوند متعال و تقدیر از سختكوشی و تلاش یكساله كشاورزان می باشد .
فرماندار در ادامه افزود كیفیت انگور تولیدی بخش مروست به لحاظ شرایط مناسب آب و هوایی و تجربه چندین ساله كشاورزان این منطقه بسیار مطلوب است اما متاسفانه به لحاظ اینكه قیمت ثابتی در بازار نداشته كشاورزان منطقه با ضرور و زیان نیز مواجه می گردند لذا اینجانب از جناب مهندس ابرقویی ریاست محترم سازمان جهاد كشاورزی استان می خواهم در صورت امكان در مورد نرخ واقعی و تضمینی انگور و ایجاد مركز عرضه مستقیم انگور مروست در سطح استان برنامه ریزی نماید تا انشاءا... این محصول مهم و استراتژیك با مشكل عدم ثبات و فروش مواجه نگردند .
امامی در ادامه گزارشی از اهم اقدامات انجام شده طی دو سال مسئولیت خوددر شهرستان ارائه و تصریح كرد الحمدا... طی دو سال گذشته اقدامات بسیار خوبی در بخش مروست در زمینه های مختلف انجام شده از جمله ساخت چند مدرسه ، سالن ورزشی ، پروژه راه مروست - ابركوه و مجوز دو حلقه چاه كشاورزی كرخنگان ، چنارناز و ... و پروژه های دیگر كه در دست اقدام می باشد كه انشاءا... با بهره برداری از این پروژه ها شاهد تحولی بزرگ در این بخش باشیم .
فرماندار خاتم در پایان از عنایت ویژه استاندار محترم ، معاونین ایشان و ریاست سازمان جهاد كشاورزی و اعضای ستاد مردمی جشن انگور ، شورای اسلامی شهر و ادارات و نهادهایی كه در جهت برگزاری این جشن مساعدت نمودند تقدیر و تشكر نمودند.
در پایان مراسم نیز به چند نفر از كشاورزان نمونه در زمینه برداشت انگور جوایزی اهداء گردید.

یزدفردا