زمان : 31 Mordad 1389 - 16:54
شناسه : 25176
بازدید : 2167
بیانیه شورای اسلامی شهر یزد  به مناسبت سالگرد شهادت سومین شهید محراب حضرت آیت ا... صدوقی بیانیه شورای اسلامی شهر یزد به مناسبت سالگرد شهادت سومین شهید محراب حضرت آیت ا... صدوقی

بیانیه شورای اسلامی شهر یزد به مناسبت سالگرد شهادت سومین شهید محراب حضرت آیت ا... صدوقی


در فراقت ای پروانه عاشق، گل امیدمان سوخته و قامتمان خمیده گشته است. در سوگ تو، لاله ها گریستند و بلبلان سرود جدایی سر داده و می دهند. تو ای شهید صدق و صفا ، به سان خورشید بودی که خفاشان توان درک تو را نداشتند. اقیانوسی بودی که منافقان را در هم شکستی. اینک چگونه برای تو سوگنامه بخوانیم؟ چگونه در سوگ تو بسراییم؟ ای مطلع قصیده قیامت ؛ ای آیت سبحان ؛ ای خورشید تابان ؛ ای روح بلند و بزرگ ؛ ای عالم عابد دل سوخته شب های رازونیاز. سلام عرشیان نثار روح بلندت باد.
شهید آیت اللّه صدوقی از یاران صدیق و باوفا و قدیمی امام امت بود. او یار امام در تمامی صحنه های انقلاب و یاور ملت محروم بود که به حق در عمل نیز این چنین بود. او مردی از سلاله پاک تشیع علوی و ادامه دهنده راه حضرت علی (ع) و امام حسن (ع ) و امام حسین (ع )و ائمه معصومین علیهم السلام بود. او مظهر صداقت و پاکی بود. درون و برونش یکی بود. به آن چه می خواند و می فهمید عمل می کرد. قرآن کتابی بود که هیچ گاه از او جدا نمی شد. ادب و متانت او زبانزد عام و خاص بود.
سال ها خدمت و تلاش پی گیر این بزرگ مرد تاریخ برای مردم فهیم و قدرشناس ایران اسلامی فراموش ناشدنی است. او بزرگ مردی بود که عمر خود را در خدمت و پاسداری از ارزش های اسلامی صرف کرد و برای مردم مسلمان چون پدری مهربان و دل سوز بود. خدمات اجتماعی، مذهبی و عمرانی آن نیک سیرت بسیار ارزشمند و شایان تقدیر است.
بار دیگر بر خود لازم می دانیم یاد و خاطره این بزرگ مرد نیكو سیرت و پاك طینت را كه مصادف با سالروز رحلت بزرگ بانوی فداكار اسلام حضرت خدیجه كبری می باشد ، گرامی داشته و روزی شاهد آن باشیم تا نام و خاطره این شخصیت بزرگ نسل به نسل در بین جوانانمان انتقال داده شده و الگوی آیندگان باشد.


شورای اسلامی شهر یزد