زمان : 30 Mordad 1389 - 23:25
شناسه : 25166
بازدید : 2250
مديركل بحران استان تاكید كرد؛ عدم تامین اعتبار و استمرارخشكسالی تامین آب مردم استان یزد را هر روز دشوار می كند مديركل بحران استان تاكید كرد؛ عدم تامین اعتبار و استمرارخشكسالی تامین آب مردم استان یزد را هر روز دشوار می كند

مديركل بحران استان تاكید كرد؛

عدم تامین اعتبار و استمرارخشكسالی تامین آب مردم استان یزد را هر روز دشوار می كند

مدیركل مدیریت بحران استان گفت: استان یزد حادترین وضعیت خشكسالی در كشور را دارد و به تبع آن شهرستان های تفت و مهریز نیز سخت ترین شرایط را به دلیل كوهستانی و كوهپایه ای بودن دارا می باشد.
به گزارش روابط عمومی استانداری یزد،" غلامرضابرزگری در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار روابط عمومی استانداری، ضمن عرض تبریك به مناسبت فرارسیدن ماه مبارك رمضان با اشاره به سخت ترین شرایط خشكسالی در استان یزد به ویژه شهرستان تفت در سال 89، از كاهش 60 درصدی منابع آب كشاورزی و غیر شرب در این شهرستان خبر داد و افزود: استمرار خشكسالی تامین آب مردم روستاهای یزد را بسیار دشوار كرده است.
وی افزود: منابع آب شرب و بهداشت نیز در این شهرستان 50 درصد كاهش پیدا كرده به طوری كه روزانه 90 دستگاه خودرو نیمه سنگین و سنگین به صورت سیار كار آب رسانی به 12 هزار خانوار روستایی وسایر بخش ها در تفت را انجام می دهند.
مدیر كل مدیریت بحران در ادامه تصریح كرد: نیاز آبی آب شرب روستاهای تفت كه بیشترین آسیب را دیده اند 16 هزار متر مكعب است كه حدود 8 هزار متر مكعب تولید و فقط حدود 500 متر مكعب توسط تانكر های سیار با مشقت فراوان تامین می شود و بقیه نیاز همچنان باقی می ماند.
وی با اشاره به كافی نبودن میزان آب تامین شده از راه های مذكور در راستای تامین آّب روستاها ادامه داد: به منظور تامین آب شرب و بهداشت روستاها در شهرستان تفت170 عدد تانكر ثابت در معابر روستاها استقرار یافته اند.
برزگری در خصوص منابع تامین كسری آب این شهرستان گفت: آب شرب، بهداشت، كشاورزی و صنعت در شهرستان تفت تنها از طریق 9 حلقه چاه عمیق اضطراری تامین می شود.
وی افزود: خدمتگزاران به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از جمله همكاران ادارات آب و فاضلاب روستایی ، شهری، شركت آب منطقه ای ، مدیریت بحران و فرمانداری شهرستان تفت به منظور گذراندن بحران در تابستان اقدامات ارزنده ای را انجام داده كه نتیجه آن در مدار قرار گرفتن برخی چاه های محفور قبلی و تجهیز چاه جدید، كف شكنی چاه و منابع آبی قنات ها و .. می باشد.
مدیر كل مدیریت بحران استان گفت: با توجه به استمرار خشكسالی اقدامات صورت گرفته در شهرستان تفت تنها حالت مسكن را داشته و هر روز شرایط تامین آب در استان به ویژه این شهرستان سخت و سخت تر می شود كه امید است با عنایت پروردگار در زمستان آتی سالی پر برف و باران داشته و بخشی از مشكلات مرتفع گردد.
وی افزود: با توجه به اقدامات و فعالیت های مثبت انجام شده در شرایط كنونی تنها تا حدی بحران را پشت سر گذاشته ایم ولی رفع این مشكل نیاز به اعتبارات ملی دارد.
برزگری در پایان ضمن تشكر از همكاری مسئولان استان یزد در این خصوص با اشاره به كمبود بودجه اختصاص یافته استانی به رفع مشكلات خشكسالی در استان گفت: علی رغم عدم تخصیص اعتبارات ملی در سال 89 و باقیماندن 50 درصد ازاعتبارات سال 88 در زمینه خشكسالی به استان یزد توجه مسئولان كشوری باید به این مسئله معطوف شود.

یزدفردا