زمان : 30 Mordad 1385 - 00:38
شناسه : 2516
بازدید : 1700
چهل هزار قطعه عکس، در گنجينه عکس ميرزا محمد کاظميني يزد، جاخوش كرده است چهل هزار قطعه عکس، در گنجينه عکس ميرزا محمد کاظميني يزد، جاخوش كرده است


بيست هزار قطعه عکس از سال 1317 ه.ش تا انقلاب شکوهمند اسلامي و 20 هزار قطعه عکس متعلق به دوران جنگ تحميلي در گنجينه عکس ميرزا محمد کاظميني پنهان است.

موسس و رييس هيات امناء موسسه فرهنگي پژوهشي ريحانه الرسول يزد، در گفتگو با خبرنگار ايسنا - منطقه يزد، اظهار داشت: عکس هاي تاريخي، بزرگترين تبيين کننده رخدادها، حوادث و معرف چهره ها و صنوف و طبقات اجتماعي هر دوره است.

ميرزا محمد کاظميني افزود: عکس از برخي از متون تاريخي موثق‌تر است، چراکه در مورد متون، بيم تحريف مي‌رود، اما چنين شبهه اي در مورد عکس وجود ندارد.

وي افزود: به منظور حفظ و صيانت از اين مراجع مستند تاريخي و انتقال آنها به آيندگان، حرکتي را در جهت گردآوري اين عکس ها آغاز كرديم و اقدام به جمع آوري بيش از 40 هزار قطعه عکس از دوران انقلاب و دوران دفاع مقدس و جنگ تحميلي نموديم که اين عکس‌ها، گواه ارزشمندي اين مجموعه است.

موسس و رييس هيات امنا موسسه فرهنگي پژوهشي ريحانه الرسول در پايان خاطرنشان کرد: گزيده اي از اين عکس ها در مجموعه اي زيبا و به صورتي کاملا علمي در دو مجلد در آستانه انتشار است.

يزدفردا