زمان : 30 Mordad 1389 - 00:59
شناسه : 25139
بازدید : 2208
در نشست كارگروه صادرات استان مطرح شد: رشد صادرات استان طی چهارماهه اول سال جاری در نشست كارگروه صادرات استان مطرح شد: رشد صادرات استان طی چهارماهه اول سال جاری

در نشست كارگروه صادرات استان مطرح شد:

رشد صادرات استان طی چهارماهه اول سال جاری

بیست و پنجمین نشست كارگروه توسعه صادرات استان به ریاست استاندار یزد و با حضور جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی در محل سالن حمیدیا برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، محمد رضا فلاح زاده در ابتدای این نشست ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات همگان در ماه مبارك رمضان با اشاره به اهمیت مقوله صادرات، از دست اندر كاران این حوزه به دلیل رشد مطلوب صادرات گمرك استان طی چهار ماهه نخست سال جاری تشكر و قدردانی كرد.
فلاح زاده با اشاره به قابلیت های بالای استان در حوزه سنگ های تزئینی، گرانیت سبز و سرخ و مرمریت، خواستار توجه و سرمایه گذاری بیشتر در این بخش شد. وی بازاریابی، سرمایه گذاری و صادرات را سه عنصر مرتبط با هم دانست و بر استفاده از صنایع تبدیلی به ویژه در مناطق محروم به منظور افزایش ارزش افزوده كالاها تاكید كرد.
ارائه گزارش بازار هند توسط خوشه كاشی و سرامیك و همچنین گزارش طرح مطالعاتی بررسی رفتار صادركنندگان توسط دانشگاه یزد از دیگر موضوعات مطرح شده در این نشست بود.
بر اساس آمار ارائه شده از سوی گمرك استان در این نشست، طی چهار ماهه نخست امسال، بالغ بر 196 هزار تن كالا با ارزشی بالغ بر 113 میلیون دلار از گمرك استان یزد صادر شده است كه این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، از لحاظ وزن و ارزش به ترتیب 44 و 122 درصد رشد داشته است. همچنین در این مدت بالغ بر 90 قلم انواع كالا صادراتی از طریق گمرك استان صادر شده كه اقلام عمده كالای صادراتی شامل قیر نفت جامد، كاشی، انواع كابلهای مخابراتی، فرولیبدن، اكسید مولیبدن، پسته، گریس بر پایه كلسیم ، تایر و تیوپ، فرش ماشینی و سنگ مصنوعی را شامل می شود.
گفتنی است طی چهار ماهه سال جاری، كشورهای پاكستان، عراق، جمهوری عربی سوریه ، افغانستان و هلند به ترتیب بیشترین كالای صادراتی استان را به خود اختصاص داده اند.

یزدفردا