زمان : 30 Mordad 1389 - 00:59
شناسه : 25138
بازدید : 2348
استاندار یزددر نشست هم اندیشی پیرامون مسائل فرهنگی استان: مهم ترین بعد انقلاب اسلامی، بعد فرهنگی است استاندار یزددر نشست هم اندیشی پیرامون مسائل فرهنگی استان: مهم ترین بعد انقلاب اسلامی، بعد فرهنگی است

استاندار یزددر نشست هم اندیشی پیرامون مسائل فرهنگی استان:

مهم ترین بعد انقلاب اسلامی، بعد فرهنگی است

یزدفردا "استاندار یزد گفت: انقلاب اسلامی، یک حرکت اجتماعی چند بعدی بوده است که مهم ترین و روشن ترین بعد آن ، بعد فرهنگی می باشد.
به گزارش روابط عمومی استانداری یزد،" محمدرضا فلاح زاده " روز سه شنبه در نشست هم اندیشی پیرامون مسائل فرهنگی استان که با حضور مدعوین فرهنگی در محل سالن حمیدیا استانداری یزد، برگزار شد، اظهار داشت: انقلاب شکوهمند اسلامی، دستاوردهای بسیار عظیمی در حوزه فرهنگ داشته که گسترش فرهنگ نماز و دین در مرا کزعمومی، دانشگاه ها و پادگانها از جمله این دستاوردهاست.
وی احیاء امر به معروف و نهی از منکر، مبارزه با بی سوادی و مراکز علنی فساد در جامعه ، توسعه فرهنگ وقف و خیری و توسعه فرهنگ قرآن و عترت را از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه فرهنگ دانست.
فلاح زاده همچنین از صدور فرهنگ انقلاب اسلامی و حمایت از مظلومان جهان و تقویت و انسجام داخلی حول محور ولایت فقیه به عنوان دیگر دستاوردهای مهم انقلاب در این حوزه یاد کرد.
استاندار یزد تصریح کرد: دشمن همواره مشغول تبلیغ،تهاجم و شبیخون فرهنگی است و این مساله در طول تاریخوجود داشته، اما همگان باید مطابق با آموزه های مکتب امام صادق(ع) باید در راه مقابله با این تهاجمها تلاش کنیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به اینکه سفر سوم هیات دولت به استان بیشتر به مقوله فرهنگ و اجتماع می پردازد، خاطرنشان ساخت: 175 میلیارد ریال بودجه برای اقدامات فرهنگی در استان اختصاص یافته که 40 درصد آن در امور عمرانی و 60 درصد در امور نرم افزاری هزینه خواهد شد.
استاندار یزد با اشاره به سرفصلها، جزبندها، پیشنهادات و اعتبارات مورد تقاضا به تفکیک شهرستانها، از پیشنهاد 981 مورد اقدام فرهنگی از سوی شهرستانها خبر داد و گفت: این پیشنهادات مورد بررسی قرار می گیرد تا مهم ترین و موثرترین پیشنهادات در ارتقا شاخصهای فرهنگی استان، تعیین شود.
فلاح زاده همچنین ضمن فرارسیدن ماه مبارک رمضان، ماه مهار شدن شیطان، بر اهمیت این ماه به ویژه شبهای پرفیض قدر تاکید کرد.
وی با اشاره به مناسبت 26 مردادماه سالروز آغاز ورود آزادگان به میهن اسلامی این روز را تبریک گفت.
در این جلسه مدعوین فرهنگی به بیان دیدگاه ها و نقطه نظرات خود پرداختند و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

یزدفردا