زمان : 29 Mordad 1389 - 18:11
شناسه : 25124
بازدید : 2586
آیت الله اعرافی درخطبه های نمازجمعه میبد: مقام معظم رهبری رویارویی ما را با نظام سلطه به خوبی تفسیركرد آیت الله اعرافی درخطبه های نمازجمعه میبد: مقام معظم رهبری رویارویی ما را با نظام سلطه به خوبی تفسیركرد

آیت الله اعرافی درخطبه های نمازجمعه میبد:

مقام معظم رهبری رویارویی ما را با نظام سلطه به خوبی تفسیركرد

یزدفردا "آیت الله اعرافی درخطبه های نمازجمعه این هفته شهرستان میبد با اشاره به سخنرانی ارزشمند و جامع مقام معظم رهبری در دیدار با كارگزاران نظام اظهار داشت : مقام معظم رهبری رویارویی ما را به نظام سلطه به خوبی تفسیركرد .
به گزارش خبرنگار میبد آدینه، امام جمعه میبد خاطرنشان كرد : امروزشرایط ما درعرصه بین المللی شرایط خاصی است و باید ملت و دولت دركنارهم برای غلبه برتحریم ها و مشكلاتی كه دشمنان طراحی كرده اند تلاش كنند.
وی سخنرانی مقام معظم رهبری را منشورمقاومت دراین مرحله بیان كرد وافزود :امروزما نیازمند به مقاومت ، آگاهی و نگاه به روحیه ایمانی و استقامت درراه خدا داریم .
وفات حضرت خد یجه (س) :
آیت الله اعرافی دربخش دیگری ازسخنان خود وفات حضرت خدیجه (س)بانوی بزرگ اسلام و همسرپیامبر اسلام را گرامی داشت و با اشاره به جایگاه زن ، به زنان و دختران جامعه ایران اسلامی تاكید كرد : باید از زندگی حضرت خدیجه (س) و زنان قهرمان درس گرفت و آنان را الگوی زندگی خود قرارداد .
روزپزشك :
آیت الله اعرافی روزپزشك را به همه پزشكان تبریك گفت و پزشكان را ازطبقه ممتاز، خدوم و موثردرجامعه بیان كرد .
امام جمعه میبد معالجه دقیق ، رعایت طبقات محروم جامعه و ارائه خدمات به مردم را از وظایف انسانی ، اخلاقی ودینی پزشكان بیان كرد و افزود : خوشبختانه سیاست های كلان نظام برای ارتقاء بهداشت و درمان درست و سنجیده است و حجم سرمایه گذاری كه نظام درطول این سالها درحوزه بهداشت و درمان انجام داده است حجم بالایی است .
وی آموزش پزشكی ، تخصصهای گوناگون و افزایش تختهای بیمارستانی را بالارفتن سرانه بهداشت ودرمان بیان كرد و تاكید كرد : هیچ كس دراین نظام و جامعه الهی نباید بخاطرناداری ازمعالجه و درمان محروم شود .
سیل درپاكستان :
امام جمعه میبد با اشاره به سیل خانمان برانداز درپاكستان، بخاطرمشكلات سیل كه باعث بی خانمان شدن بیش از20 میلیون نفرازمردم پاكستان شده است؛ بااظهارهمدردی تاكید كرد : ملت و دولت درارائه خدمات بیشتربه مردم سیل زده پاكستان تلاش كنند .
هفته دولت :
آیت الله اعرافی هفته دولت را نیز گرامی داشت و افزود : خدماتی كه نظام اسلامی درطول دوره شكل گیری این نظام درحوزه های اقتصادی ، صنعتی و فرهنگی و بخشهای مختلف انجام داده است قابل تقدیراست .
امام جمعه میبد درخطبه اول نمازجمعه با اشاره به وظایف فرزند درمقابل پدر و مادر؛ بر و احسان ، خیرخواهی ، اذیت نكردن ، دعا به پدر و مادر، اطاعت ، انفاق و شكربه پدر و مادر را از وظایف فرزند درمقابل پدر و مادربیان كرد و افزود : یكی ازمحورهایی كه درقرآن كریم و آیات و روایات به آن تاكید شده است وظایف فرزنددرمقابل پدر و مادر است .

یزدفردا