زمان : 28 Mordad 1389 - 03:43
شناسه : 25097
بازدید : 6511
بانک رفاه در6 سال متوالی به عنوان سازمان برتر در اجرای طرح تكریم ارباب رجوع انتخاب شده است+گزارش تصویری(اصلاحیه) بانک رفاه در6 سال متوالی به عنوان سازمان برتر در اجرای طرح تكریم ارباب رجوع انتخاب شده است+گزارش تصویری(اصلاحیه)

منتظر الحجت سجادیان:

بانک رفاه در6 سال متوالی به عنوان سازمان برتر در اجرای طرح تكریم ارباب رجوع انتخاب شده است


یزد فردا - اعظم السادات میرجلیلی خبرنگار یزد فردا - رییس اداره امور شعب بانک رفاه استان یزد در جمع اصحاب رسانه گفت: اولین شعبه بانک رفاه کارگران در استان یزد در سال 1344 فعالیت خود را آغاز كرد و در حال حاضر 39 شعب بانک رفاه با 287 نیرو به مردم استان درالعباده و دارالعلم یزد خدمات ارائه می کنند .
 افزود: این بانك طی 6 سال متوالی به عنوان سازمان برتر در اجرای طرح تكریم ارباب رجوع شناخته شده است و بانك رفاه استان یزد نیز از بین 48 دستگاه انتخاب شده از سوی استانداری، در طرح تكریم ارباب رجوع رتبه سوم را به خود اختصاص داده است همچنین این بانك در كلیه بخش‌های اقتصادی اعم از ریالی و ارزی خدمات ارائه می‌دهد كه شامل خدمات خاص و عام میباشد که خدمات خاص با توجه به اینكه جمعیت قابل توجهی از افراد تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی از این بانك خدمات دریافت می‌كنند به سازمان تامین اجتماعی تعلق می‌گیرد و خدمات عام نیز شامل فعالیت‌های تجاری مشابه سایر بانك‌ها است.
وی با اشاره به 27 مردادماه سالروز تاسیس بانک رفاه ادامه داد : بانک رفاه در اجرای تبصره ماده 39 قانون بودجه سال 1338 کشور و ماده 38 سازمان بیمه های اجتماعی به منظور سرمایه گذاری و بهره برداری از وجوه بیمه کارگران با هدف کمک به تامین رفاه و ایجاد تسهیلات لازم برای رفع نیازمندیهای طبقه کارگر تشکیل شد و این بانک طی سالهای گذشته در راستای ترویج سنت پسندیده قرض‌الحسنه با هدف به کارگیری سرمایه‌های راکد و منابع موجود در جامعه طرح حساب قرض الحسنه پس انداز مسکوکات طلا در بانک رفاه راه اندازی نمود که در این حساب بانک رفاه از یکسو سکه را از دارنده سکه قرض گرفته و نگهداری می‌کند و از سوی دیگر برای جلوگیری از راکد ماندن این سرمایه عظیم، آن را به صورت قرض الحسنه در اختیار کسانی که نیاز دارند، قرار می‌دهد.
رییس اداره امور شعب بانک رفاه استان یزد اضافه کرد: همچنین متقاضیان واجد شرایط می‌توانند به منظور رفع نیازهای خود، ترکیبی از سکه‌ها را به صورت قرض‌الحسنه از بانک دریافت و در سر رسیدهای معین نسبت به بازپرداخت مسکوکات اقدام نمایند.
سجادیان، مجموع تسهیلات اشتغالزایی توسط این بانک ازسال 84تا 86 را 113میلیارد ریال عنوان نمود وافزود : در این زمینه برای یکهزار و 130 نفر فرصت اشتغال ایجاد شد همچنین مجموع تسهیلات قرض الحسنه پرداختی به زندانیان معسر یک میلیارد و 300 میلیون ریال و طی سالهاس 88 و 89 ، هم 19 میلیارد و 611 میلیون و 500 هزار ریال تسهیلات به مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی استان پرداخت شد.
رییس اداره امور شعب بانک رفاه استان یزد گفت : 60 درصد شعب بانك رفاه استان جهت افتتاح حساب دریافت نقدی یارانه‌ها، به صورت شبانه‌روز در تمام ایام هفته نسبت به افتتاح حساب مشتریان خود اقدام نموده‌اند و دیگر خدمات نیز شامل خدمات الكترونیكی انواع كارت‌های بانكی، سامانه تسویه ناخالص آنی، سیستم اس.او.دی و استفاده از پیامك، تلفنبانك و سیستم پرداخت قبوض از طریق حساب‌های همراه، سایر حساب‌ها، تلفن همراه و سامانه اینترنتی بانك توسط این بانك انجام می‌شود.

سجادیان انواع كارت‌های بانكی پرداخت‌های الكترونیكی این بانك را رفاه كارت، كارت خانواده، كارت بازنشستگی، كارت هدیه و بن كارت عنوان كرد و گفت: خدمات ارزی یكی دیگر از خدمات بانك رفاه است كه شامل خرید و فروش ارز، صدور حوالجات ارزی، حساب‌های ارزی، وصول بروات اسنادی، گشایش اعتبارات اسنادی و تسهیلات اسنادی است.

رییس اداره امور شعب بانك رفاه استان یزد در پایان گفت : انواع سپرده‌های این بانك نیز شامل سپرده پس‌انداز، جاری، جاری عادی و همراه، كوتاه مدت و بلندمدت و تسهیلات ریالی بانك رفاه تسهیلات ریالی مضاربه، مشاركت مدنی، سلف، فروش اسقاطی، اجاره به شرط تملیك، جعاله و قرض‌الحسنه و تسهیلات وجوه اداره شده است و در سالجاری نیز برای بهسازی و نوسازی 375 واحد مسكونی روستایی تسهیلاتی تا سقف 100 میلیون ریال اعتبار برای هر واحد در نظر گرفته شده است.
گزارش تصویری :














یزدفردا