تابش در جلسه بررسی مشکلات تامین اجتماعی استان و شهرستان اردکان:
سازمان تامین اجتماعی باید نقطه اتکای مردم بخصوص اقشار آسیب پذیر باشد
یزدفردا "نماینده مردم اردکان عدالت اجتماعی را یکی از مهمترین آرمانهای انقلاب اسلامی دانست که کارکرد صحیح سازمان تامین اجتماعی بعنوان بزرگترین سازمان بیمه گر اجتماعی می تواند رسیدن به این هدف را تسریع کند ونقطه اتکایی برای مردم بویژه قشر آسیب پذیر جامعه باشد.
محمدرضا تابش در بازدید از اداره کل تامین اجتماعی استان یزد در جلسه ای با حضور مدیرکل و مدیران ستادی این اداره کل با بیان مطلب فوق ، تشکیل وزارت رفاه و اجرایی شدن بیمه عشایر و روستائیان و قالیبافان را از جمله اقدامات پسندیده ای دانست که به تصویب مجلس در ادوار مختلف رسید.وی یکی از وجوه توسعه و پیشرفت را تامین بهداشت عمومی و ایجاد واحدهای بهداشتی و درمانی از جمله درمانگاهها و بیمارستانها و ارتقاء آموزشهای پزشکی برشمرد و تصریح کرد :تحقق اهداف عدالت خواهانه دولت مستلزم پیاه شدن کامل اهداف جامع نظام رفاه و تامین اجتماعی است و انتظار و توقع این است که همه بخشها سهم خود را در توسعه پایدار و متوازن به نحو مطلوب ادا کنند تا تبعات سوء توسعه کاهش یابد.
تابش عدم توازن بین تخصیص بودجه و اعتبار و هزینه های این سازمان در حال حاضر را نگران کننده دانست و افزود با وجود افزایش 50 درصدی اعتبار در فصل رفاه ،متاسفانه این بودجه بیشتر صرف جبران کسری اعتبارات بیمه ای شده است.روند فعلی صندوق تامین اجتماعی نیز در آینده به سربه سر شدن منابع و مصارف می انجامد.هرچند در بودجه امسال پیش بینی شده است تا 3000میلیارد تومان از بدهی 19000 میلیاردی دولت به صندوق تامین اجتماعی پرداخت گردد و سعی شده تا وابستگی این صندوق به دولت کاهش یابد.اما با تداوم اینگونه اقدامات و سرمایه گذاریهای شرکتهای وابسته در امر تولید و سوددهی آن، می توان انتظار خدمات مطلوب تر به بیمه شدگان را داشت.
نماینده مردم اردکان ارائه خدمات مناسب و سطح دسترسی مطلوب و آسان جمعیت تحت پوشش این سازمان را خواستار شد و با بیان اینکه 67 درصد جمعیت شهرستان اردکان تحت پوشش تامین اجتماعی بوده و از خدمات آن بهره مند می شوند ، استان یزد را جزو استانهای در زمره بالاترین پوشش بیمه ای نسبت به جمعیت در سطح کشور برشمرد.
وی با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی به عنوان یک سازمان عمومی غیردولتی مطرح است و به همین دلیل سرمایه های آن متعلق به اقشار تحت پوشش در نسل های متوالی است به نحوی که از سرمایه آن به انفال نیز تعبیر می شود و باید تمام مسئولان و مدیران آن نهایت تلاش خود را در ادای دین و امانت داری نسبت به این سرمایه عظیم و ملی معمول دارند.
محمدرضا تابش ،کمبود نیرو را از جمله مشکلات شعبه اردکان دانست و خواستار توجه ویژه مدیران استان به حل آن شد. وی همچنین در پاسخ به بیان برخی مشکلات این سازمان در سطح استان ،خواستار جمع بندی و ارائه آن شد تا در کمیسیون تلفیق و بودجه و در رایزنی با مسئولان کشور این موانع مرتفع گردد.
در ابتدای این دیدار مدیرکل تامین اجتماعی استان در گزارشی از اقدامات انجام گرفته و در دست اقدام این سازمان در استان یزد، گفت:در استان یزد بیش از 60 درصد جمعیت استان تحت پوشش این سازمان اعم از بیمه شده،مستمری بگیر و افراد تحت تکفل می باشند که کمترین مشکل در روند خدمت رسانی به آنها می تواند باعث معظلات عدیده ای در سطح استان گردد.
جمیل حق پرست از برخی اقدامات انجام گرفته در جهت تکریم ارباب رجوع و صرفه جویی در وقت مشتریان در شعبات این سازمان ، از جمله راه اندازی دستگاه pos برای دریافت حق بیمه و استفاده از کارتها ATM جهت دریافت مبلغ در شعبه صادر کننده فیش با توجه دستگاههای pos را از جمله این موارد برشمرد.
وی همچنین به تشریح برخی مشکلات این سازمان در سطح استان یزد پرداخت و خواستار عنایت "مهندس تابش" در جهت مرتفع شدن این موارد شد.
نماینده مردم اردکان در ادامه در جلسه ای با حضور مدیر درمان سازمان تامین اجتماعی استان شرکت نمود و ضمن بررسی مشکلات این حوزه،خواستار توجه جدی به ارتقاء درمانگاه تامین اجتماعی اردکان و راه اندازی پلی کلینیک تخصصی در این شهرستان شد.
دکتر دهقان نیز در این دیدار با تاکید بر اهمیت همسو بودن مدیریت در این سازمان به پیگیری های انجام گرفته تاکنون درخصوص ارتقاء درمانگاه اردکان پرداخت و قول مساعد داد تا این روند همچنان ادامه یابد.
یزدفردا