زمان : 26 Mordad 1389 - 00:35
شناسه : 25064
بازدید : 3473
پا به پای ایام مهربانی... پا به پای ایام مهربانی...

پا به پای ایام مهربانی...

رضا بردستانی

ضیافت بزرگی است!
آنقدر بزرگ که توان و توش بشر از درک و فهم آن خارج است.
ضیافت بزرگی است !
چرا که همه را گفته اند تا حضور داشته باشند.
ضیافت بزرگی است!
خیلی بزرگ به بزرگی خدایی مهربان و بخشاینده.
ضیافت بزرگی است!
ضیافت مهمی است ، ضیافت دلنشینی است که هر سال اگر عمر و لیاقت کفایت کند تکرار می شود.
چند روزی است که این ضیافت بزرگ و دلچسب آغاز گردیده است ، ضیافتی که انسان را وادارمی سازد برای تمامی ساعاتی که در غفلت و پریشانی پشت سر نهاده است در مجالی دوست داشتنی به مرور و بازبینی بپردازد. دوباره و چند باره روزهای رفته را در پیش روی خود قرار دهد و بیاندیشد که باقی مانده راه را چگونه طی کند.
ضیافت بزرگی است!
ضیافتی که بالا و پایین مجلس به یک اندازه ارج بینند و به همه حتی آنانی که حضور دل را به همراه نیاورده اند نیز پرتویی از نور پر فروغ فیوضات خواهد رسد.
ضیافتی بزرگی است!
ضیافتی که بی بهره اگر شدی فقط باید خودت را سرزنش کنی و یکسال چشم به راه تا دوباره به این ضیافت بزرگ خوانده شوی.
ضیافت بزرگی است!
در این ضیافت بزرگ سی روز زمان داری تا غرور و خود پسندی را از خود دور سازی، به خود بازگردی و غبار منیت ها از دل بزدایی، به اندیشیدن دچار شوی و هر آنچه زنگار دل زلالت شده است را به اشک ندامت و توبه شستشو دهی، و اما هزار افسوس برای کسانی که در این فرصت سی روزه هم بر مدار یازده ماه گذشته گام بردارند!!!
ضیافت بزرگی است!
آری اگرچه ضیافت بزرگی است اما این ضیافت بزرگ اسباب بزرگی می طلبد و باید به این اندیشید در این ضیافت بزرگ شرکت کردن و بهره جستن از فوائد آن به سادگی میسر نخواهد شد. در این بارگاه عظیم الهی اگرچه بین فقیر و غنی تمایزی نیست اما اگر به توشه ی معنوی ما بنگرند خواهی نخواهی تمایز پدیدار خواهد شد که در این ضیافت عظیم کسانی بر صدر نشینند که کوله بار معنویاتشان پر بار و قابل توجه باشد.
ضیافت بزرگی است!
و در این ضیافت بزرگ ، سال پیش روی تو را به هر نحو که دلخواهت باشد تنظیم و ترسیم خواهند نمود و این تو و اعمال ریز و درشتت هستند که شادی و نشاط یکساله ی تو را رقم خواهند زد. تو در این سی روز بزرگ و با برکت می توانی با اندک توجه و استواری در اعمال و عقاید بدون کوچکترین دغدغه ای راه بپیمایی و این اطمینان را داشته باشی که در تمام ماه های پیش رو تو در دریایی از نعمات تمام ناشدنی غوطه ور خواهی بود.
ضیافت بزرگی است!
و آیا پرسیده ای تو برای این ضیافت بزرگ چگونه خود را مهیا کرده ای ؟ روزهای مهربانی لز پی هم می آیند و می روند و از هم اکنون خود را مهیای شب هایی ساز که به هزار شب برابری می کند.
ضیافت بزرگی است!
باور کن ضیافت بزرگی است به هوش باش در این ضیافت بزرگ برای آن چیز هایی که نادانسته از دست داده ای انگشت حسرت به دندان نگزی!
در این ضیافت بزرگ تو هم اسباب پذیرایی از خویشان و نزدیکانت را فراهم ساز شاید از این سفره های بدون ریا و غرور بهره ای نیز نصیب تو و زندگانیت شد.
در این ضیافت بزرگ اگر نخواسته باشی هم نمی توانی بی بهره از فیوضات لایتنهاهی الهی باشی پس به هوش باش و بیشترین و برترین بهره ها را از خدای خوب و مهربان درخواست کن . باور کن هم ضیافت بزرگ و الهی است هم میزبان مهربان و لایتنهاهی
التماس دعا

یزدفردا