زمان : 24 Mordad 1389 - 22:56
شناسه : 25038
بازدید : 4420
ربانی  عضو شورای اسلامی شهر ابرکوه در گفتگو با یزدفردا: آیت الله  نجفی در دو شهر کربلا ونجف،از مراجع زمان خود اجازه اجتهاد یافت ربانی عضو شورای اسلامی شهر ابرکوه در گفتگو با یزدفردا: آیت الله نجفی در دو شهر کربلا ونجف،از مراجع زمان خود اجازه اجتهاد یافت

ربانی  عضو شورای اسلامی شهر ابرکوه در گفتگو با یزدفردا:

آیت الله  نجفی در دو شهر کربلا ونجف،از مراجع زمان خود اجازه اجتهاد یافت


ابرکوه رحیم میرعظیم سرپرستی یزد فردا: مرحوم حاج شیخ محمد جواد نجفی از جمله شخصیت هائی است که با توجه به خدمات ارزنده ای که در شهرستان ابرکوه داشته است، هنوز مورد احترام مردم دیندار این شهرستان می باشد ویک کتابخانه و جدیدأ نیز یک چهارراه به پاسداشت یاد آنمرحوم نامگذاری شده است.
محمد رضا ربانی عضو شورای اسلامی شهر ابرکوه که در مورد این عالم جلیل القدر تحقیقات نموده است، در گفتگو با خبرنگار ما، مختصری اززندگینامه و خدمات این عالم ربانی را بر شمرد.
به گفته این عضو شورای شهر: حاج میرزا محمد جواد شریف نزاد نجفی معروف به حاج شیخ محمد جواد نجفی، در سال 1278 هجری شمسی در نجف اشرف تولد یافت و پس از کسب کمالات اخلاقی و علمی ،در دو شهر کربلا ونجف،از مراجع زمان خود اجازه اجتهاد یافت.
ربانی اذعان داشت:این عالم وارسته از سوی مرجع بزرگ شیعه حضرت آیة الله بروجردی به شهر ابرکوه امد و در طی بیش از 30 سال، علاوه بر تدریس و وعظ، امامت جماعت مساجد این شهر را نیز بر عهده داشت.
وی افزود:این عالم ربانی در زهد و تقوا و دوری از گناه و هوس زبانزد خاص و عام بود و در طی حضور خود در این شهر مذهبی، منشأ اثرات بسیاری بود.
این شخصیت برجسته در سال 1358 و در سن 80 سالگی وفات یافت و در قبرستان بقیع شهر قم در مسیر راه مسجد مقدس جمکران به خاک سپرده شد.

ربانی خدمات ارزشمند این عالم برجسته را عامل ماندگاری یاد این مرحوم در اذهان مردم ابرکوه ذکر نمود.

یزدفردا