زمان : 29 Mordad 1385 - 06:39
شناسه : 2501
بازدید : 816
مشكلات مطبوعات محلي استان يزد با حضور استاندار بررسي شد مشكلات مطبوعات محلي استان يزد با حضور استاندار بررسي شد

مشكلات مطبوعات محلي استان يزد با حضور استاندار بررسي شد

 
مشكلات مطبوعات و نشريات محلي استان يزد با حضور"ابوالقاسم عاصي" استاندار يزد روز شنبه در محل خانه مطبوعات يزد مورد بحث و بررسي قرار گرفت.
نبود چاپخانه، هزينه گران چاپ، مشكل مسكن اصحاب مطبوعات، پايين بودن قيمت آگهي‌هاي دولتي و تشكيل شركت تعاوني از جمله مباحث و مشكلات مطبوعات محلي بود كه در مورد آن بحث و تبادل نظر شد.
معاون فرهنگي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان يزد در اين جلسه گفت:
متاسفانه ادارات و سازمان‌هاي استان به نشريات و مطبوعات محلي توجه ندارند و اگر سازمان‌ها مشترك نشريات شوند،بسياري از مشكلات مالي اين مطبوعات محلي مرتفع مي‌شود.
سيد جواد رفاهي خاطرنشان كرد: وزارت ارشاد برنامه‌اي در دست تهيه دارد تا بر اساس آن راه‌اندازي چاپخانه ديجيتال آزاد شود كه با اجراي اين طرح چاپ افست از گردونه خارج خواهد شد.
وي با اشاره به مشكلات مطبوعات استان براي چاپ مطالب خود اظهار داشت:
سالانه اين استان‪ ۶۰‬ميليارد ريال كار چاپي دارد كه اغلب در اصفهان، قم و تهران انجام مي‌شود.
رفاهي راه‌اندازي "مجتمع چاپخانه" را در يزد ضروري دانست و گفت: معاونت مطبوعاتي وزارت ارشاد قول پرداخت يك ميليارد ريال براي راه‌اندازي چاپخانه در استان را داده است.
وي يادآور شد: به زودي نرخ آگهي‌هاي دولتي نيز مشخص خواهد شد و احتمالا نرخ جديد حدود چهار برابر نسبت به قيمت قبلي افزايش خواهد داشت.
استاندار يزد نيز در اين جلسه گفت: مطبوعات در استان يك صنف هستند و بايد هويت صنفي خود را حفظ كنند.
عاصي افزود: اگر شركت تعاوني خانه مطبوعات استان راه‌اندازي شود، بسياري از مشكلات و گرفتاري‌هاي خبرنگاران حل خواهد شد.
در استان يزد با جمعيتي نزديك به يك ميليون نفر‪ ۷۰‬مجوز نشر روزنامه ،هفته‌نامه و نشريات ماهانه صادر شده كه تنها‪ ۲۷‬مورد آنها منتشر مي‌شود و بيش از‪ ۱۳۰‬خبرنگار نيز در اين مطبوعات فعال هستند.
منبع:ايرنا
يزدفردا