زمان : 21 Mordad 1389 - 19:17
شناسه : 24906
بازدید : 2052
پنجمین گردهمائی خانواده بزرگ كتابداران استان یزد در شهرستان صدوق پنجمین گردهمائی خانواده بزرگ كتابداران استان یزد در شهرستان صدوق

پنجمین گردهمائی خانواده بزرگ كتابداران استان یزد در شهرستان صدوق

یزدفردا "حجه الاسلام والمسلمین طالبیان امام جمعه صدوق در گردهمائی بزرگ كتابداران استان از كتابت و خلاصه نویسی كتاب به عنوان امری در ارتقاء مطالعه و اصلی در ماندگاری علم و دانش یاد كرد .
با حضور مدیر كل كتابخانه های عمومی استان ، فرماندار و حجه الاسلام طالبیان امام جمعه
شهرستان صدوق ، پنجمین گردهمائی توجیهی – آموزشی كتابداران استان دركانون خاتم الانبیاء اشكذر شهرستان صدوق برگزار گردید .
در این مراسم پس از مداحی ذاكر اهل بیت ، طالبیان امام جمعه صدوق در جمع كتابداران سخنرانی نمود . وی راههای جذب جوانان به كتاب و كتابخانه را تنوع كتب جدید و زیبا سازی فضای كتابخانه عنو ان نمود . طالبیان اشاره كرد در بحث مطالعه و كتابخوانی از كشورهای توسعه یافته عقب هستیم و علت علاقه و گرایش به سمت كتاب نیز در جوامع توسعه یافته ایجاد جاذبه هم در فضای كتابخانه ای و هم تعدد كتب با نمادهای زیبا می باشد .
طالبیان تاكید نمود در كنار امر كتاب و كتاب خوانی باید به امر كتابت نیز توجه جدی شود . وی با اشاره به حدیثی در مورد به قید و بند كشیدن علم با كتابت آن اظهار داشت حتی اگر به قصد انتقال علم هم نباشد برای یادآوری و افزودن دانش شخص نویسنده نیز مهم است . وی با توجه به سابقه ایران و وجود دانشمندانی كه با تقریر كتابهای گونگون در جهان خوش درخشیده اند آرزو كرد ایران به آن جایگاهی برسد كه شایسته ملت بزرگوار آن است .

مدیر كل كتابخانه های استان نیز در این مراسم با تقدیر از مسئولین شهرستان به خاطر اهتمام به امر كتاب و كتابخوانی ، گزارشی از روند رو به رشد شاخص های كتابخوانی به حاضرین ارائه كرد . وی اعلام نمود كتابخانه های استان از 93 باب در حال حاضر به 100 باب در هفته دولت خواهد رسید . علائی از رشد ده ماه گذشته كتاب از 800.000 به 1.400.000 اشاره كرد و گفت از 3 باب كتابخانه دارای اینترنت به 58 باب كتابخانه دارای مركز اطلاع رسانی(كافی نت) و اینترنت رسیده ایم .
علائی به كتابداران برای رعایت حدود الهی و شرعی بخصوص گناه بزرگ غیبت و حق الناس تاكید كرد و گفت كوچكترین غفلتی باعث تضعیف حق و حقوق دیگران خواهد شد .
مدیركل همچنین از طرحهای رفاهی از جمله تهیه كارت خرید غیر نقدی از طریق فروشگاههای طرف قرارداد و بازپرداخت طی اقساط یكساله خبر داد .


یزدفردا