زمان : 26 Mordad 1385 - 23:53
شناسه : 2487
بازدید : 760
ابوئي مشاور استاندار يزد ابوئي مشاور استاندار يزد
.
به گزارش واحد تامين خبر يزدفردا به نقل از ايسنا"حجه‌الاسلام والمسلمين محمدرضا ابوئي، در خصوص طرح جامع احياء دارالعباده اظهار داشت: آخرين جلسه اين طرح، در 21 مرداد ماه سال‌جاري و با حضور استاندار و پانزده نفراز مسئولين فرهنگي استان تشكيل شد و مقرر شد، ستاد احياء، جهت ساماندهي و همچنين چگونگي پيش بردن اهداف تشكيل شود.
وي افزود: همچنين كميته‌اي متشكل از رئيس سازمان مديريت برنامه‌ريزي،‌ مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان و همچنين معاون سياسي، امنيتي استاندار جهت تخصيص بودجه و مسائل مالي تشكيل شد.
حجه السلام والمسلمين ابوئي، خاطر نشان كرد: ‌جلسات منظمي با مسئولين فرهنگي استان، جهت طرح احياء دارالعباده تشكيل مي شود و نتايج به اطلاع عموم خواهد رسيد.
وي در خصوص مسائل فرهنگي استان و همچين مقوله بدحجابي در استان اظهار داشت: ضايعات فرهنگي معلول عوامل مختلفي است، وقتي در مدت زمان طولاني در امر فرهنگ كوتاهي شده باشد، مسلما منجر به ناهنجاري‌هاي اجتماعي و فرهگي كلاني خواهد شد و از سوي ديگر فاكتورهاي مثل ماهواره، اينترنت، كم كاري مسئولين فرهنگي، مخصوصا در دولت دوم خرداد از عومل موثر در اين زمينه است.
وي با اشاره به حضور چند هزار دانشجوي غير بومي در يزد، گفت: مدت زماني كه اين دانشجويان در يزد حضور داشته ودارند، با وارد كردن اخلاق، فرهنگ و پوششي غير از مردم دارالعباده، به‌ دانشجويان و دانش‌آموزان و ديگر جوانان الگو داده‌اند و مردم و خانواده‌ها به مرور زمان با اين پوشش‌ها انس و الگو گرفته اند و درنبود آنها نيز، همان پوشش را استفاده مي كنند.
مشاور استاندار يزد در خصوص اينكه براي بهبود اين شرايط چه بايد كرد، اذعان داشت: ‌ بهبود اين فرهنگ، نياز به كار فرهنگي بسيار زيادي دارد. ارائه الگوهاي زيبا و جوان‌پسند و پوشش‌هاي مناسب محلي، تقليل تعداد دانشجويان غيربومي مخصوصا دختر و نهايتا آموزش جامعه و كارهاي فرهنگي در مدارس، مي‌تواند درجلوگيري از بروز برخي ناهنجاري‌هاي اجتماعي در جامعه جلوگير كرده و شرايط را ترميم كند.
حجه السلام والمسلمين ابوئي، خاطر نشان كرد: گسترش بدحجابي در جامعه يزد و عدم عكس‌العمل جامعه متدين، باعث انس گرفتن و عادي شدن اين معضل شده است و بايد با توسعه امربه معروف و نهي از منكر، كار فرهنگي در مدارس و دانشگا‌ه‌ها و بازيافت هويت ايراني و مذهبي ، در اين مهم كوشيد و دردستور كار قرار داد.
مشاور استاندار يزد در امور فرهنگي و روحانيت اذعان داشت: اگر صفاتي همچون پرهيزگاري، قناعت و بسياري ارزش هاي ديگر، در شهر مذهبي يزد، زنده شود، مي توان در كنار پيشرفت‌هاي اقتصادي و صنعتي شدن استان، به آينده فرهنگي نيز اميدوار بود.
يزدفردا