زمان : 13 Mordad 1389 - 22:26
شناسه : 24680
بازدید : 2326
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی: هشت هزار خبرنگار در کشور از رییس جمهوری هدیه می گیرند وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی: هشت هزار خبرنگار در کشور از رییس جمهوری هدیه می گیرند
یزدفردا "ملایر – وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: همزمان با روز خبرنگار برای هشت هزار خبرنگار در سطح کشور، هدیه ای از سوی رییس جمهور پیش بینی شده که بعدا" اعلام می شود.
به گزارش ایرنا، "محمد حسینی"، روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: توجه به بیمه و مسایل رفاهی خبرنگاران و مطبوعات، در استان ها و شهرستان ها از اولویت کاری حوزه هنر و فرهنگ است.
وی در خصوص کاهش میزان خدمت خبرنگاران با توجه به اینکه حرفه آنها جزو مشاغل سخت است، تصریح کرد: این موضوع با توجه به سفرهای سوم رییس جمهور و هیات دولت، مطرح و اعلام می شود.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حمایت از گروه های هنری شهرستان ها را از دیگر اقدامات این حوزه عنوان کرد و اظهار داشت: با توجه به ظرفیت ها و توانمندی های شهرستان ها، بخشی از اعتبارات به این گروه ها سوق داده شده است.
وی در ادامه از تقسیم کشور به هشت منطقه سینمایی خبر داد و گفت: در هر منطقه با توجه به سوژه ها و موضوع های مشخص، فیلم هایی هم ساخته می شود.
حسینی، با اشاره به گزارش ارسالی به رییس جمهور در دو هفته گذشته مبنی بر کافی نبودن اعتبارات فعلی سینماهای کشور، بیان داشت: خوشبختانه دکتر احمدی نژاد موافقت کرد اعتبارات لازم برای بازسازی و احداث سالن های سینمایی برای شهرهایی که حتی یک سالن هم ندارند، اختصاص یابد.
وی تصریح کرد: علاوه بر این، برای ساخت فیلم هایی که هزینه قابل توجهی را نیاز دارند، اعتبارات ویژه ای در نظر گرفته شده است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، بیان داشت: باید مجوز صدور کتاب ها، با توجه به تغییراتی که در حوزه معاونت فرهنگی انجام شده، به سرعت صادر شود و برخی از کتاب هایی که بلاتکلیف هستند، برای آنها تعیین تکلیف شود.
حسینی، با بیان اینکه در زمان حاضر به بحث شعر در وزارت فرهنگ و ارشاد توجه ویژه ای شده، ابراز امیدواری کرد که به زودی خدمات ارزنده ای به نویسندگان، شاعران و هنرمندان کشور ارایه شود.
وی همچنین گفت: با فرا رسیدن سی امین سالگرد دفاع مقدس، جشنواره فیلم دفاع مقدس و شعر پایداری با حضور نمایندگانی از کشورهای دیگر، برگزار می شود.

یزدفردا