یزدفردا "
مهدی فعالی مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری یزد در مصاحبه با خبرنگار ما از پیادهسازی نرم افزار خطایابی ویژه ساماندهی بایگانی شهرداری یزد خبر داد. وی گفت یكی از مهمترین و ضروریترین پروژهای كه در راستای مكانیزه نمودن شهرداریها و در كنار آن تكریم ارباب رجوع میتوان انجام داد، پروژهی ساماندهی بایگانیهای شهرداری میباشد. بایگانی شهرداری پیش از انجام ساماندهی بر اساس اهمیت پرونده و تاریخ چیده میشد كه مشكلات متعددی را در جستجوی پروندهها پیش میآورد. با انجام پروژه ساماندهی بایگانی پروندهها تجمیع گردیده و تعویض پوشه و زونكن نیز برای آنها انجام میشود و در آخر نیز بر اساس كد نوسازی مصوب، در داخل بایگانی مرتب میگردند. به طوری كه با داشتن كد نوسازی ملك مجاور نیز میتوان به پرونده ملك رسید. با اسكن سوابق و لینك آن در نرمافزار شهرسازی و به اشتراك گذاشتن آن در شبكه چندین كاربر قادرند تا یك پرونده را هم زمان مشاهده نمایند. 
وی ادامه داد نرم افزار خطایابی ویژه ساماندهی بایگانی وظیفه یافتن خطا در پروندههای ساماندهی شده توسط پیمانكار و چك كردن تمام مراحل مربوط به ساماندهی بایگانی از جمله تجمیع، استخراج، اسكن، Bookmark، ورود و لایه كمیسیونها را دارد و درصد خطای هر كد نوسازی(به تفكیك مراحل ساماندهی بایگانی) و درصد خطای هر بسته كه شامل چندین كد نوسازی است (به تفكیك مراحل ساماندهی بایگانی) را محاسبه و به پیمانكار اعلام مینماید. با توجه به اینكه در قسمت استخراج و ورود، فرمهای خاصی با حدود 400 فیلد میبایست چك شود، تعریف فرمها و فیلدها و وزن دهی به آنها كاملاً پویا و به دست مدیر سیستم انجام میشود. تعریف بستههای شامل كد نوسازی، تعریف مناطقی كه ساماندهی بایگانی در حال انجام است، تعریف فیلدهای خاص، تعریف كاربران و تعریف سطوح دسترسی (به فرمها و حتی فیلدها) از مزایای سیستم بوده و مدیر سیستم میتواند هر مرحله از ساماندهی بایگانی را با تعریف سطوح دسترسی به یك یا چندین كاربر اختصاص داده و بدین صورت وظایف مربوط به خطایابی را تقسیم نماید.
شایان ذكر است پروژه ساماندهی بایگانی در مناطق سهگانه و ناحیه تاریخی شهرداری یزد از اواخر سال گذشته آغاز شده است.
یزدفردا