زمان : 31 Tir 1389 - 19:50
شناسه : 24468
بازدید : 3712
مجوز تأمین خوراك كارخانه پتروشیمی خاتم صادر شد مجوز تأمین خوراك كارخانه پتروشیمی خاتم صادر شد
یزدفردا "فرماندار خاتم اعلام كرد با پیگیریهای انجام شده بنابر اعلام وزارت نفت مجوز تأمین خوراك كارخانه پتروشیمی خاتم (واحد تولید اوره آمونیاك) روز گذشته صادر شد .

فرماندار خاتم اضافه كرد این كارخانه با سرمایه گذاری 700 میلیارد تومان ، تولید سالیانه 1 میلیون تن اوره و 75 هزار تن آمونیاك ، اشتغال 1500 نفر به صورت مستقیم و10هزار نفر به صورت غیرمستقیم از طریق صنایع پایین دستی و با دید صادرات انشاءا... تا سال 1392 به بهره برداری خواهد رسید .

وی همچنین اضافه كرد احداث واحد پتروشیمی خاتم اولین واحدی است كه در استان یزد به تصویب هیأت محترم دولت و همچنین در سفر مقام معظم رهبری نیز تصویب و بر اجرای آن تأكید گردیده بود ، كه با پیگیری های فراوان روند كند احداث این پروژه تسریع گردید و امیدواریم كه انشاءا... با پیگیری جدی سرمایه گذار محترم (شركت پلی پروپیلن جنوب) انشاءا... زودتر از سال 1392 شاهد راه اندازی آن و ایجاد حداقل 1600 شغل مستقیم در شهرستان باشیم .

فرماندار همچنین با اشاره به اینكه تأمین زیرساختهای لازم از جمله احداث سد خوانسار(تأمین آب) ، توسعه راهها (جاده ای و ریلی) ، گازرسانی و همچنین عدم صدور مجوز خوراك از موانع شروع به كار پروژه بود كه مدتها وقت اینجانب و مسئولین استانی را به خود اختصاص داد و در حال حاضر با شروع به كار احداث سد و عملیات گازرسانی و صدور مجوز تأمین خوراك و تسریع در احداث راهها بسیاری از این موانع رفع شده و خواهد شد ، كه با توجه به این موضوع امیدواریم هر چه سریعتر عملیات فیزیكی احداث پروژه آغاز گردد .
فرماندار در پایان از عنایت و توجه ویژه استاندار یزدو معاونت برنامه ریزی  به مسایل شهرستان محروم خاتم به ویژه تأمین زیرساختها و اجرایی شدن این مصوبه مهم تقدیر و تشكر به عمل آوردند ، و خواستار استمرار این مساعدتها تا بهره برداری كامل از این پروژه مهم و اساسی گردیدند .


یزدفردا