زمان : 31 Tir 1389 - 02:58
شناسه : 24447
بازدید : 4606
مهندس محسن آثاری معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری یزد  از تجهيز چهارراه های فرهنگیان و یزدباف به سیستم حمل و نقل هوشمند خبر داد مهندس محسن آثاری معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری یزد از تجهيز چهارراه های فرهنگیان و یزدباف به سیستم حمل و نقل هوشمند خبر داد
یزدفردا "مهندس محسن آثاری معاون حمل ونقل وترافیك شهرداری یزد طی گفتگویی با خبرنگاریزدفردا از تجهیز چهارراه های فرهنگیان و یزدباف به سیستم حمل ونقل هوشمند (ITS) خبر داد.

 وی خاطرنشان كرد این دو چهارراه از اولین تقاطع های شهر یزد هستند كه به این سیستم مجهز می شوند و بر همین اساس چراغهای راهنمائی و رانندگی آنها نیز به صورت هوشمند تحت كنترل در می آید.
معاون حمل و نقل و ترافیك شهرداری یزد میزان هزینه تجهیز این چهارراهها را یك میلیارد ریال ذكر نمود و اظهار داشت علاوه بر نظارت تصویری همزمان و زنده، زمانبندی چراغهای راهنمایی و رانندگی نیز در آنها به گونه ای است كه در هر سیكل ، بسته به حجم ترافیك ورودی به تقاطع، زمانهای سبز و قرمز تمامی شاخه ها متناسب با همان حجم ترافیك تنظیم می شود و وسایل نقلیه با كمترین تأخیر از تقاطع عبور می كنند.
مهندس آثاری روانی ترافیك در محدوده تقاطع ها، صرفه جویی در مصرف سوخت و كاهش آلاینده های زیست محیطی و... را از مزیت های این سیستم عنوان نمود.
وی اظهار امیدواری كرد علاوه براین در سالجاری حداقل هشت تقاطع دیگر نیز به این سیستم مجهز شود.
معاون حمل ونقل وترافیك شهرداری یزد گفت: بستر ارتباطی این سیستم در حال حاضر به صورت بی سیم بوده و با تكمیل و راه اندازی پروژه فیبر نوری كه هم اكنون در سطح شهر در حال اجرا می باشد، همه تقاطعهای شهر با كیفیتی بهتر به این سیستم مجهز می شوند.

یزدفردا