زمان : 31 Tir 1389 - 01:52
شناسه : 24437
بازدید : 1786
پيام استانداریزد به مناسبت گرامیداشت هفته مهارت پيام استانداریزد به مناسبت گرامیداشت هفته مهارت

یزدفردا "استاندار یزد در آستانه فرا رسیدن هفته مهارت پیامی را صادر كرد.
به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، محمدرضا فلاح زاده در این پیام آورده است: آموزشهای فنی و حرفه ای انجام فعالیتهایی است که می تواند فرد را برای احراز شغل، حرفه و کسب و کار آماده نماید یا كارآیی و توانایی وی را در انجام آن افزایش دهد. توسعه این آموزشها در شرایط كنونی برای اقتصاد و فرهنگ میهن عزیز اسلامی و به ویژه شتاب دهی به فرایند تولید امری حیاتی است. بی تردید نقش آموزشهای فنی و حرفه ای در رشد و بهبود فرهنگ كار، تلاش، جنبش و حركت حائز اهمیت است. چرا كه این نظام آموزشی از طریق تحول در فرهنگ جامعه می توانند در بالا بردن كارآیی و بهره وری نقش موثری ایفا نماید . پرواضح است كه بر خورداری توده های وسیعی از مردم از آموزش های فنی و حرفه ای باعث می شودکه فاصله قشرهای اجتماعی کمتر شده، توان کاری افراد بالا رفته و در نتیجه گروه کثیری از مردم در تولید اجتماعی سهیم شوند.
كاهش سطح بیكاری، كاهش معضلات اجتماعی، كمك در جلوگیری از مهاجرت بی رویه به كلان شهرها، توانمندسازی افراد برای زندگی بهتر، افزایش امید به زندگی، بهبود روابط اجتماعی و مناسبات انسانی و... از جمله مزایا و كاركردهای موثر توسعه آموزشهای فنی و حرفه ای در جامعه كنونی محسوب می شود. با تحقق و گسترش فرهنگ مهارت آموزی، رویكرد جوانان نسبت به كار تغییر یافته و آنان به جای جستجوی كار در محیط اداری، كار را در بازوان، فكر، اندیشه، مهارت و تخصص خود جستجو خواهند كرد كه این رویكرد می تواند در حل معضل بیكاری سودمند واقع شود.
اینجانب با گرامیداشت هفته مهارت و همچنین ششم مردادماه، روز ملی كارآفرینی و آموزشهای فنی و حرفه ای، این ایام را به همه دست اندر كاران عرصه آموزش و مهارت های فنی حرفه ای تبریك گفته و موفقیت همگان را در راستای استراتژی بلند امام راحل(ره)، منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و سیاست های دولت نهم از درگاه خداوند متعال موفقیت مسئلت می نمایم.


یزدفردا