زمان : 31 Tir 1389 - 01:26
شناسه : 24434
بازدید : 2373
استاندار یزد پیشنهاد كرد یكی از روزهای ولادت یا رحلت آذر یزدی به عنوان روز ملی ادبیات كودك و نوجوان در تقویم ملی تعیین شود. استاندار یزد پیشنهاد كرد یكی از روزهای ولادت یا رحلت آذر یزدی به عنوان روز ملی ادبیات كودك و نوجوان در تقویم ملی تعیین شود.

یزدفردا "استاندار یزد یاد و خاطره زنده یاد آذر یزدی با اشاره به سخنان اهل بیت (ع) در خصوص اهمیت قلم و نویسندگی در راستای ترویج اسلام و فرهنگ ناب محمدی(ص) گفت: رمز ماندگاری آذر یزدی و آثارش اخلاص در عمل و نوشتن وی برای رضای خداست.

محمد رضا فلاح زاده افزود: آذر یزدی استاد ندیده، به مقام استادی رسید و در حالی كه آموزش نویسندگی نیاموخته بود صاحب قلم شد كه عنایات خداوند را به همراه داشته است.

وی افزود: مرحوم آذر یزدی فرهیخته و هنرمندی بود كه برای لایه های زیرین جامعه یعنی كودكان ونوجوانان بستر سازی كرده است.

استاندار افزود: ایشان در دوران ترویج فساد و ناپاكی ها قصه های خوب برای بچه های خوب را نوشت كه خدمتی بزرگ به اسلام ، قرآن و تربیت كودكان بود.

وی افزود: او برای خرید كتاب از خرج خوراك خود زد و در تنها جایی كه قناعت نكرد خرید كتاب بود.

فلاح زاده كارهای آذر را خداپسندانه دانست و دلیل آن را بهره برداری از آثار وی طی 50 سال اخیر دانست.

وی با اشاره به تجلیل رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) از این نویسنده توانا، به بیان خاطره ای از آذر پرداخت و به نقل مضمون از وی گفت: رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) با تجلیل خودشان یك حیات دوباره به من و كتب هایم بخشیده اند.

استاندار یزد در پایان پیشنهاد كرد یكی از روزهای ولادت یا رحلت آذر یزدی به عنوان روز ملی ادبیات كودك و نوجوان در تقویم ملی تعیین شود.


یزدفردا