زمان : 31 Tir 1389 - 01:23
شناسه : 24433
بازدید : 2037
استاندار یزد تاكید كرد؛استان یزد قطب صنعت و معدن كشور استاندار یزد تاكید كرد؛استان یزد قطب صنعت و معدن كشور

یزدفردا :استاندار یزد با اشاره به مطالعات انجام شده در خصوص پتانسیل های معدنی در ایران و قرارگیری استان یزد به عنوان كمربند ریلی و اتوبانی كشورگفت: استان یزد بالاترین میزان ذخایر معدنی كشور را دارا است كه به عنوان قطب صنعت و معدن ایران معرفی گردیده است.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، " محمد رضا فلاح زاده " طی بازدید از واحد صنعتی شهید قندی و افتتاح خط تولید پنل های انرژی خورشیدی با ظرفیت 10 مگاوات و میزان سرمایه گذاری 8 ملیارد ریال و اشتغال 40 نفر در سه شیفت كاری، در مراسم افتتاحیه این خط تولید گفت: كشور ایران از نظر جغرافیایی و پتانسیل های معدنی و صنعتی با قرارگیری در قلب خاورمیانه از جایگاه ممتازی برخوردار است.

وی افزود: با توجه به موقیعت ایران بازار های بكر و دست نخورده ای در كشور های آفریقایی و بازارهای بین المللی برای توسعه صادرات كشور و بویژه استان یزد وجود دارد.

فلاح زاده در ادامه با اشاره به انجام عملیات ژئوفیزیك هوایی و اكتشاف زمینی در استان گفت: به اتمام رسیدن عملیات های ژئوفیزیكی دگرگونی در توسعه تولید، پیشرفت صنعت و ارائه خدمات برتر ایرانی را به همراه دارد.

وی حضور مردم متدین، كارآفرین و سرمایه گذار در بخش های مختلف صنعت و معدن استان را از عوامل موفقیت یزد در پیشرفت های صنعتی كشور برشمرد.

استاندار یزد در ادامه از افزایش 40 درصدی صادرات استان در سه ماهه نخست امسال نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته خبر داد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بهره مندی كشور ایران از انرژی خدادادی نور خورشید به ویژه استان یزد كه روزانه 9ساعت امكان استفاده از این نعمت الهی را دارا می باشد، گفت: استان یزد به عنوان مركز مطالعات انرژی خورشیدی كشور معرفی گردیده است.

فلاح زاده افزود:تولید برق بدون آلایندگی ، به صورت یكنواخت و بدون نیاز به سوخت ، انرژی و آب فراوان از مزیت های استفده از این انرژی می باشد.

مدیرعامل شركت سرمایه گذاری معادن و فلزات نیز در این مراسم با اشاره به مشكلات و موانع موجود بر سر راه كارخانه كابل های شهید قندی در گذشته ای نه چندان دور گفت: تدابیر مدیران استانی، جلوگیری از ضایعات بی رویه، افزایش صادرات و عقد قرارداد با كشورهای ههسایه از عوامل برون رفت این واحد از مشكلات و توسعه و افزایش نرخ سهام این واحد صنعتی از 57 تومان به بالای 200 تومان در بازار بورس ایران می باشد.

كاظمی افزود: برنامه ریزی، آینده نگری، مدیریت منابع و امكانات موجود در راستای بهره برداری از منابع خدادادی و به كارگیری نیروی انسانی كارآمد از جمله راه های رسیدن كشور ایران به قله های توسعه و پیشرفت است.


یزدفردا