زمان : 31 Tir 1389 - 01:07
شناسه : 24428
بازدید : 4378
در نشست هماهنگی نحوه برگزاری مراسم نیمه شعبان در استان یزد تاكید شد؛ترویج مباحث تربیتی، معرفتی و بصیرتی در اندیشه مهدویت در نشست هماهنگی نحوه برگزاری مراسم نیمه شعبان در استان یزد تاكید شد؛ترویج مباحث تربیتی، معرفتی و بصیرتی در اندیشه مهدویت
یزدفردا "معاون سیاسی و امنیتی استاندار یزد با اشاره به اهمیت برنامه ریزی در مشخص ساختن اهداف فعالیت ها در زمینه ظهور بر ترویج مباحث تربیتی، معرفتی و بصیرتی در اندیشه مهدویت تاكید كرد.
به گزارش یزدفردا بنابراعلام روابط عمومی استانداری یزد، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد كاظم مدرسی در نشست هماهنگی نحوه برگزاری مراسم نیمه شعبان كه با حضور معاون سیاسی و امنیتی استاندار و جمعی از مدیران و مسئولان دستگاه های اجرایی و فرهنگی استان در سالن شهید موحدین استانداری یزد برگزار شد، گفت: عشق و محبت نسبت به مقام مهدویت و ولایت از ویژگی بارز خدمتگزارن اسلام و مروجین فرهنگ ظهورامام زمان (عج) می باشد.
وی با اشاره به مناسبت های عاشورای حسینی و جشن نیمه شعبان، لطف ویژه الهی نسبت به این ایام را سبب مردمی برگزار شدن این مراسمات دانست و افزود: با دوبال انتظار و عاشورا می توان به اوج رسید كه در شرایط كنونی فرهنگ مهدویت و نهضت عاشورا مورد طمع و هدف دشمن قرار گرفته است.
امام جمعه محمد آباد یزد در ادامه با اشاره به تفاوت فرهنگ انتظار در بین مذاهب گفت: فرهنگ انتظار در مذهب شیعه مبارزه با كفر، خدمتگزاری در راستای زمینه سازی انقلاب حضرت مهدی(عج)، استكبار ستیزی و ترویج فرهنگ ظهور را به همراه دارد.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار نیز در این نشست نیمه شعبان را نوید بخش آرمان های بلند اسلام و تاریخ دانست.
وی با اشاره به ترویج اندیشه ظهور و انتظار بر تبیین درست فرهنگ مهدویت در جامعه اسلامی تاكید كرد.
غلامحسین دشتی بابیان این جمله از امام راحل عظیم الشان(ره) كه فرمودند، آنچه كه تمام انبیاء الهی و امامان معصوم(ع) و همه صالحان در مسیر آن تلاش كرده اند و نیمه كاره مانده، باظهور محقق می شود گفت: با ظهور، فلسفه ساخت انسان كامل، برپایی عدالت جهانی و نابودی ظلم و فساد فراگیر در دنیا محقق میشود.
معاون استاندار در ادامه در خصوص برگزاری مراسمات جشن نیمه شعبان در سطح شهرستان های استان بر سالم سازی و افزایش بار معنوی مراسمات در راستای تامین منافع محرومین و مستضعفین تاكید كرد.
وی مردمی برگزار شدن مراسمات را ضروری دانست و افزود: روحیه انقلابی،شادابی و امید بخش در فعالیت های مردمی نمایان و سبب ماندگاری امور می شود.
دشتی در ادامه بر ضرورت رعایت بهداشت، نظافت خیابان ها، كاهش ترافیك و راه بندان، ایمنی داربست ها و عدم استفاده نامناسب از برق شهری تاكید كرد.
وی این نشست را یك نشست اعتقادی، فرهنگی برشمرد و درادامه به تشریح وظایف دستگاه های فرهنگی و اجرایی استان پرداخت.
كمك های مادی و معنوی دستگاه های فرهنگی استان به مجموعه های فرهنگی فعال در این زمینه، توزیع لامپ های كم مصرف یارانه ای، اطلاع رسانی و تبلیغات رسانه ای توسط صداوسیمای مركز استان و برپایی ایستگاه های عرضه محصولات فرهنگی در سطح شهرستان های استان از جمله مصوبات این نشست است.

یزدفردا