زمان : 30 Tir 1389 - 23:31
شناسه : 24418
بازدید : 3517
شروع عمليات اجرایی تقاطع غیرهمسطح مهدیه و سفارش مهم استاندار یزد شروع عمليات اجرایی تقاطع غیرهمسطح مهدیه و سفارش مهم استاندار یزد

یزدفردا "در مراسم آغاز عملیات اجرایی تقاطع غیرهمسطح چهارراه مهدیه كه 29 میلیارد ریال هزینه اجرایی و 15 میلیارد ریال هزینه جابجایی تأسیسات در بردارد استاندار یزد بر فراهم كردن مقدمات كلان شهر شدن یزد والحاق شهرهای حمیدیا و شاهدیه و استفاده از بودجه های ملی برای ایجاد و توسعه مترو و حمل ونقل ریلی تأكید نمود.

به گزارش یزدفردا بنابراعلام روابط عمومی شهرداری یزد" همزمان با ولادت با سعادت سومین امام همام حضرت اباعبدالحسین (ع) عملیات اجرایی احداث دهمین تقاطع غیرهمسطح شهر یزد در محل چهارراه مهدیه آغاز گردید.
در مراسم آغاز عملیات این پروژه كه با پیمانكاری سازمان عمران شهرداری و ویژگیهایی از جمله طول 530 متری رمپ و پل ، ارتفاع مفید 5/5 متری زیرگذر ، عرض 17 تا 22 متری دهانه پل، حجم خاكبرداری 70 هزار مترمكعبی، حجم خاكریزی هفت هزار متر مكعبی، حجم بتن ریزی 10 هزار متر مكعبی و صرف هزینه اجرایی 29 میلیارد ریالی در طول مدت 9 ماه احداث می شود

مهندس محمدرضا فلاح زاده استاندار یزد در خصوص طرح مترو و الحاق مجدد شهرهای شاهدیه و حمیدیا به شهر یزد و رسیدن میزان جمعیت به حد نصاب و تبدیل شدن یزد به كلان شهر خاطرنشان نمود در صورتیكه الحاق شاهدیه و حمیدیا به یزد صورت نگیرد شهر متضرر می شود و قطعاً اهالی گرانقدر شاهدیه و حمیدیا رضایت نمی دهند كه كلان شهر یزد همینطور در وضعیت فعلی بماند و از این نعمت استفاده نكند.
وی ادامه داد: اگر بحث مترو در شهر یزد عملیاتی شود می توان از بودجه ملی استفاده كرد و یك تحول اساسی در حمل و نقل به وجود می آید.
استاندار یزد خاطرنشان كرد كه همگی مباحث الحاق حمیدیا و شاهدیه به یزد را پیگیری كنیم تا با كمك هم بتوانیم آن را به سرانجام رسانده و طرح های لازم را به تهران ارسال داریم.
مهندس فلاح زاده ضمن قدردانی از فعالیت های صورت گرفته از سوی شهرداری با اشاره به اینكه اقدامات دیگری نیز باید انجام شود بر مرمت و بهسازی بلوار فرودگاه در حالیكه بودجه آن نیز در سالجاری در نظر گرفته شده تأكید كرد و اظهار امیدواری نمود با همكاری شهرداری در همین امسال شاهد اجرای طرح یكسان سازی و فضای سبز زیبا در این بلوار باشیم.
گفتنی است محمد فقیه خراسانی نیز در این مراسم با اشاره به تمدید دوره خدمتگزاری شوراها اظهار امیدواری كرد با برنامه ریزی و همچنین همكاری و مساعدت همه مسئولین و هماهنگی بیشتر امور را پیش ببریم.
وی با اشاره به انجام مطالعه شهرداری در زمینه خدمات ریلی و مترو خبر از احداث پاركینگ در خیابان فرخی و انعقاد قرارداد ایجاد 10 پاركینگ منطقه ای در بافت قدیم داد.
رئیس شورای اسلامی شهر یزد با ابراز تشكر و قدردانی از همكاری شركتهای حفار اعم از آب، برق، گاز، مخابرات و فاضلاب در پروژه های شهرداری، همكاریهای بیشتر را در این زمینه خواستار شد.
مهندس میروكیلی شهردار یزد هم در این مراسم ضمن بیان ویژگیهای تقاطع غیر همسطح چهارراه مهدیه هزینه جابجایی تأسیسات را در این پروژه 15 میلیارد ریال عنوان نمود.
وی همچنینی در خصوص اجرای مسیر BRT از میدان امام علی (ع) تا میدان صاحب الزمان (عج) توضیحاتی ارائه كرد.


یزدفردا