زمان : 28 Tir 1389 - 00:24
شناسه : 24347
بازدید : 2976
زیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جمع خبرنگاران استان یزد :ستاد هماهنگی برگزاری جشن های مهدوی تشکیل شد (سالگرد آذریزدی 1) زیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جمع خبرنگاران استان یزد :ستاد هماهنگی برگزاری جشن های مهدوی تشکیل شد (سالگرد آذریزدی 1)

زیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جمع خبرنگاران استان یزد :ستاد هماهنگی برگزاری جشن های مهدوی تشکیل شد

یزدفردا "وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی ضمن تبریک ایام فرخنده شعبان از تشکیل ستاد هماهنگی برگزاری جشن های مهدویت خبر داد.
 سید محمد حسینی در جمع خبرنگاران استان یزد گفت : دفتر مرکزی این ستاد در استان قم مسئول هماهنگی جشن های مهدویت در کشور است . وی با اشاره به اینکه رویکرد دولت دهم فرهنگی است اظهار داشت : دولت دهم توجه فراوانی به استان ها دارد به همین دلیل با توجه به ظرفیت و پتانسیل هر استان برنامه های مهم فرهنگی و هنری در مراکز استانها برگزار خواهد شد .
وی در ادامه با اشاره به مفاخر ارزشمند و بزرگ در استان یزد به نقش موثر آذریزدی اشاره کرد و افزود : آذر یزدی نقش موثری در کشور داشت
حسینی افزود : به تعبیر مقام معظم رهبری آذریزدی توانست خلا فرهنگی موجود در زمینه کتب نوجوانان و جوانان را در زمان طاغوت تا حدودی برطرف نماید.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت : قصه ها و داستان های این نویسنده باید در دیگر رشته های هنری مثل انیمیشن نیز مورد توجه قرار گیرد.
وی با بیان اینکه راه این نویسنده باید استمرار داشته باشد و قدردان او باشیم تصریح کرد : امیدواریم بنیاد آذریزدی بزودی در این استان شکل بگیرد و تجدید چاپ کتاب های آذریزدی در قالب های زیبا و جذاب یک ضرورت مهم فرهنگی در حوزه ادبیات داستانی برای کودکان و نوجوانان است .
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار امیدواری کرد که جشنواره های مختلف فرهنگی و هنری با عنوان آذریزدی در سراسر کشور برگزار گردد.
وی همچنین به نقش مهم کانون های فرهنگی هنری مساجد اشاره کرد و افزود : کانون های فرهنگی هنری مساجد پرچمدار فرهنگ ایران اسلامی هستند.
وی افزود: کانون های فرهنگی و هنری مساجد در دولت دهم هم از لحاظ کمی و هم از لحاظ کیفی رشد داشته اند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد : در سال 84 بودجه کانون ها یک میلیارد و 300 میلیون تومان بود که در سال گذشته به 13 میلیارد تومان رسید.
وی بودجه کانون مساجد در سالجاری را در 27 میلیارد تومان اعلام کرد.
حسینی همچنین از تشکیل خانه فرهنگ دیجیتال در سراسر کشور خبر داد و گفت : در سالجاری 500 خانه فرهنگ دیجیتال در کشور آغاز بکار می کند.

یزدفردا