زمان : 25 Tir 1389 - 05:00
شناسه : 24337
بازدید : 15863
سیستم مدیریت پارکینگ / نوبت دهی (رایگان)+دانلود سیستم مدیریت پارکینگ / نوبت دهی (رایگان)+دانلود

سیستم مدیریت پارکینگ / نوبت دهی (رایگان)

ویژه پایانه های بار، ترمینالها ، پارکینگها و مانند آن

 

خلاصه :

این نرم افزار بسیار آسان بمنظور کنترل ورود ، نوبت دهی و هزینه های یک پارکینگ در پایانه بار طراحی و آماده سازی شده است.  در این نرم افزار درآمدها، رانندگان، ماشینها، کاربران و سطوح دسترسی هر کدام قابل تعریف بوده و انواع مختلف چاپ نیز طراحی شده است. این نرم افزار بگونه ای آماده شده که همه عملیات توسط صفحه کلید قابل اجرا بوده و کاربر بتواند کار خود را با سرعت انجام دهد. همچنین سهولت انجام کار بمنظور انجام کار با کمترین دانش رایانه نیز در نظر گرفته شده است. اگر چه این نسخه رایگان بوده ولی ویژگیهای آن با نسخه اصلی کنونی هیچ تفاوتی نمی کند.

مشخصات فنی :

محیط کد نویسی : نرم افزار با استفاده از دلفی 7 تهیه شده است

بانک های اطلاعاتی : در این سیستم از بانکهای پارادکس استفاده شده است. برای فعال شدن این بانکها لازم است تا BDE Administrator یا موتور بانک اطلاعاتی بورلند (Borland Database Engine ) بر روی سیستم شما نصب شده باشد. کسانی که این آیکون در کنترل پانل سیستم ایشان موجود باشد نیازی به نصب برنامه نداشته و تنها لازم است تا برنامه اجرائی و بانکهای آنرا دریافت و بر روی سیستم خود کپی کنند در این صورت برنامه قادر به انجام کار خواهد بود. لازم به ذکر است که فایل اجرائی باید در کنار پوشه Data قرار گیرد در این صورت برنامه می تواند محل پوشه اطلاعات را شناسائی نموده و به آنها دسترسی پیدا نماید.

نصب موتور بانک اطلاعاتی : برای نصب موتور بانک اطلاعاتی بورلند لازم است تا BDE را از اینترنت دریافت و آنرا بر روی سیستم خود اجرا نمائید تا کار نصب انجام گیرد. پروسه نصب چندان پیچیده نخواهد بود و زمان زیادی نیز گرفته نخواهد شد. با این وجود بمنظور سهولت کار فایل نصب ارائه شده حاوی همه ابزار مورد نیاز بوده و می توانید از آن استفاده کنید

نصب برنامه : با دریافت فایل Setup  و اجرای آن بر روی سیستم شما ، موتور بانک اطلاعاتی یا BDE نصب خواهد شد. همچنین کلیه پیش نیازهای اجرای برنامه انجام شده و پس از نصب قادر به اجرای برنامه خواهید بود. یک میانبر (Short Cut) بر روی صفحه کار ویندوز (Desk top) و یکی هم در مسیر نصب برنامه ها ایجاد خواهد شد. در نهایت پس از پایان کار کاربر تنها نیاز دارد تا برنامه را اجرا کند.

رمز ورود : برنامه از ابتدا نیاز به رمز ورود دارد کلمه عبور و رمز آن هر دو عدد "1" انتخاب شده است.

ابزار موجود در سیستم :

اطلاعات :

ناوگان : با فشار دادن کلید F3 فرم معرفی ناوگان نمایش داده می شود که می توانید عملیات جدید، اصلاح ، حذف، لغو و ذخیره را در آن انجام دهید. اطلاعاتی که ثبت خواهد شد شامل : شماره کارت هوشمند ناوگان، نوع وسیله نقلیه، نوع بارگیر، شماره پلاک و تعداد محور می باشد.

رانندگان : با فشار دادن کلید F4 فرم معرفی ناوگان نمایش داده می شود که می توانید عملیات جدید، اصلاح ، حذف، لغو و ذخیره را در آن انجام دهید. اطلاعاتی که ثبت خواهد شد شامل : شماره کارت هوشمند راننده، نام و نام خانوادگی، شماره ملی، شماره گواهینامه و تلفن همراه می باشد.

کاربران : با فشار دادن کلید F5 فرم معرفی کاربر نمایش داده می شود که می توانید عملیات جدید، اصلاح ، حذف، لغو و ذخیره را در آن انجام دهید. اطلاعاتی که ثبت خواهد شد شامل : نام کاربر، کلمه عبور و نام و نام خانوادگی کاربر می باشد. در انتهای فرم مربوطه گزینه های دیل نیز قابل دسترس و انتخاب خواهد بود :

اجازه چاپ پارکینگ را داشته باشد

اجازه چاپ نوبت بار را داشته باشد

اجازه چاپ لیست را داشته باشد

اجازه ورود اطلاعات را داشته باشد

اجازه معرفی ناوگان را داشته باشد

اجازه معرفی رانندگان را داشته باشد

اجازه تعریف کاربران را داشته باشد

اجازه تعریف هزینه پارکینگ را داشته باشد

اجازه تغییر مشخصات موسسه را داشته باشد

اجازه چاپ لیست سایر کاربران را داشته باشد

با انتخاب هر کدام از این گزینه های کاربر می تواند به ابزار و فرم ذکر شده دسترسی داشته باشد در غیر این صورت آن گزینه برای وی غیر فعال خواهد بود

در این سیستم حداقل یک کاربر بعنوان مدیر با امکان تعریف کاربران باید وجود داشته باشد و از حذف آن اجتناب شود تا در اجرا به مشکلی برخورد نشود

هزینه پارکینگ : با فشار دادن کلید F6 فرم هزینه پارکینگ نمایش داده می شود که می توانید عملیات جدید، اصلاح ، حذف، لغو و ذخیره را در آن انجام دهید. اطلاعاتی که ثبت خواهد شد شامل : عنوان هزینه و مبلغ می باشد.

موسسه : با فشار دادن کلید F7 فرم تنظیمات نمایش داده می شود که می توانید عملیات اصلاح ، لغو و ذخیره را در آن انجام دهید. اطلاعاتی که ثبت خواهد شد شامل : نام موسسه، سال تاسیس ، شماره ثبت، نام مدیر، مدیر فنی، آدرس، صندوق پستی، ایمیل، شرح1، شرح2، تلفن 1، تلفن 2، فاکس، همراه 1، همراه 2، پی نویس 1، پی نویس 2، توقف پارکینگ و توقف نوبت می باشد.

گزارشات چاپی سیستم :

قبض پارکینگ : هنگام ورود کامیون این فرم بعنوان فرم ورود به پارکینگ چاپ شده و در اختیار راننده قرار می گیرد.

چاپ نوبت : این فرم برای نوبت دهی بوده و در جائیکه نوبت دهی توسط سیستم باید صورت گیرد استفاده می گردد

لیست عملکرد : لیستی از عملکرد درآمدی و کاربران بصورتهای مختلف آماده شده و چاپ می شود. در زمان تهیه این گزارش می توان گزارش را برای از تاریخ شروع تا تاریخ خاتمه مورد نیاز، از شماره شروع تا شماره خاتمه خاص، نام راننده خاص، کد کاربر خاص، شماره کارت راننده ، شماره پلاک ماشین و شماره کارت ناوگان یا ترکیبی از همه انها تفکیک و تنظیم نمود و آنگاه گزارش را تهیه نمود.

خلاصه : بجای چاپ همه جزئیات عملکرد سیستم می توان این فرم را چاپ نموده و از آن بعنوان خلاصه اطلاعات و ضمیمه اسناد استفاده نمود در زمان تهیه این گزارش می توان گزارش را برای از تاریخ شروع تا تاریخ خاتمه مورد نیاز، از شماره شروع تا شماره خاتمه خاص، نام راننده خاص، کد کاربر خاص، شماره کارت راننده ، شماره پلاک ماشین و شماره کارت ناوگان یا ترکیبی از همه انها تفکیک و تنظیم نمود و آنگاه گزارش را تهیه نمود.

ورود اطلاعات در فرم اصلی :

بخش اصلی پس از درج همه گزینه ها و تنظیمات لازم، ورود اطلاعات و پذیرش ماشین می باشد. برای این منظور با زدن کلید F2 سربرگ ورود اطلاعات فعال می شود و فرم آماده درج شماره کارت هوشمند راننده می باشد. با وارد نمودن شماره کارت هوشمند راننده و زدن کلید Enter جستجو بر روی بانک رانندگان صورت می گیرد. اگر راننده در بانک سیستم سابقه داشته باشد، نام و مشخصات وی در قاب اطلاعات راننده نمایش داده خواهد شد.

اما اگر راننده قبلا در سیستم ثبت نشده باشد، بلافاصله وارد فرم معرفی رانندگان شده و در وضعیت درج گزینه جدید قرار گرفته و شماره وارد شده نیز در کادر شماره کارت راننده وارد می شود. به این ترتیب کاربر می تواند بقیه اطلاعات را وارد نموده و بلافاصله آنرا ثبت نموده و به صفحه اصلی بر گردد.

پس از تعیین راننده لازم است تا شماره کارت ناوگان نیز وارد شود.در این مورد نیز داستان مروبط به رانندگان تکرار می شود. اگر ناوگان در سیستم ثبت شده باشد، اطلاعات آن در قاب اطلاعات ناوگان نمایش داده می شود و در غیر این صورت فم درج اطلاعات ناوگان باز شده و در وضعیت درج گزین جدید قرار داده می شود.

با انتخاب ناوگان و زدن کلید Enter فرم انتخاب هزینه باز می شود و کاربر می تواند از میان هزینه های تعریف شده گزینه صحیح را انتخاب نماید و با زدن کلید Enter فرم بسته شده و گزینه مورد نظر انتخاب می شود

در مرحله بعدی نوع بارگیر نیز توسط کاربر انتخاب می شود. لازم به تذکر است که در مسیر برنامه یک فایل به نام BarGir.txt وجود دارد که بارگیرهای درج شده در آن بعنوان گزینه های بارگیر استفاده می شود. بنابر این می توان اطلاعات فوق را نیز بر حسب نیاز اصلاح نمود.

دو تیک برای اعلام وضعیت معاینه فنی ناوگان و اعلام وضعیت خالی بودن یا خرده بار داشتن بارگیر استفاده می شود.

اکنون همه اطلاعات لازم آماده شده است و سیستم آماده ثبت اطلاعات می باشد. تنها با زدن کلید F1 یا فشردن آیکون "ذخیره" مرحله ثبت آغاز می شود. در ابتدا فرم وضعیت انظباطی ناوگان نمایش داده می شود (این فرم بعدا توضیح داده می شود) به این ترتیب کاربر می تواند از مشکلات قبلی انظباطی راننده یا کامیون جاری مطلع گردد.

در صورتیکه مشکلی وجود نداشته باشد، کاربر با بستن فرم وارد مرحله بعدی می شود که طی آن همه اطلاعات جمع آوری شده طی یک فرم به کاربر نمایش داده می شود این اطلاعات شامل تاریخ ثبت، نام راننده ، تلفن همراه، نوع وسیله نقلیه، پلاک ماشین و هزینه پارکینگ می باشد، برای اطمینان از مشاهده اطلاعات، کاربر باید کلید OK را فشار دهد

در گام آخر و قبل از ثبت واقعی یک پیام دیگر به شرح ذیل نمایش داده می شود :

"پس از ثبت اطلاعات قادر به تغییر یا حذف نخواهید بود"

"آیا مایل به ذخیره اطلاعات می باشد؟" "بلی" / "خیر" کلید پیش فرض نیز خیر می باشد.

به این ترتیب کاربر باید ضمن تغییر کلید برای ثبت اقدام کند. اطلاعات برای کابر مذکور در ساعت و تاریخ و شرایط مشخص شده ثبت می شود که قابل حذف یا اصلاح نمی باشد.

خطاها و مشکلات انظباطی :

هدف از قرار دادن این فرم در سیستم اطلاع از مشکلاتی است که توسط راننده یا ناوگان در موارد مختلف انظباطی مانند رعایت نظم، رعایت نظافت محوطه، حفظ فضای سبز و غیره رخ می دهد. لذا بمنظور اجتناب از تکرار، اعمال مدیریت و داشت سابقه این اعمال جهت مراقبت های بعدی، این فرم در سیستم تعبیه شده است که ضمن درج تاریخ توضیحات لازم را نیز درج نمود.

سایر امکانات :

دسترسی مدیریتی : شماره کارت هوشمند ناوگان و راننده پس از درج توسط کاربر معمولی قابل اصلاح نخواهد بود. تنها مدیر سیستم یا کسی که اجازه معرفی کاربر را داشته باشد، می تواند این شماره ها را تغییر دهد.

ترتیب نزولی : در سمت راست پنجره جدول اطلاعات ثبت شده توسط کاربر جاری تحت عنوان "لیست اطلاعات" نمایش داده می شود این لیست بصورت نزولی تاریخ مرتب شده و همیشه آخرین اطلاعات درج شده بعنوان اولین ردیف نمایش داده خواهد شد.

منو راست کلیک : در هرکجای فرم که کاربر راست کلیک نماید، منو گزارشات نمایش داده می شود

تذکر مهم :

این نرم افزار به سفارش پایانه حمل کالا و بار شهرستان میبد طراحی و کد نویسی شده و لذا با کسب اجازه از این دوستان نرم افزار فوق برای استفاده کاربران بر روی اینترنت قرارداده شده است. پایانه حمل بار میبد اولین پایانه بار خصوصی در نوع خود در کشور بوده که به همت و تلاش جمعی از مردم سخت کوش و تلاشگر میبد با وجود ناهمواریهای بسیار و ناملایمات فراوان بنیان گذاری و راه اندازی شده و به سرویس دهی بخشهای صنعت کشور مشغول می باشد. ( این سنن حسنه در کویر این مرز و بوم سابقه ای دیرینه دارد).

دریافت نرم افزار :

در ذیل 3 لینک برای دریافت برنامه ارائه شده است.

لینک اول مربوط به دریافت فایل اجرائی برنامه می باشد. حجم فایل 688KB می باشد :

http://www.box.net/shared/yyd8374img

لینک دوم مربوط به دریافت پوشه دیتا بیس و فایلهای ضمیمه می باشد. حجم فایل 448KB می باشد :

http://www.box.net/shared/nvaag116mu

لینک سوم مربوط به فایل کامل نصب بوده  که حجم آن 13MB می باشد :

http://www.box.net/shared/if4bpvt7gm

نرم افزار را دریافت و اجرا کنید امید است که مفید باشد.

 

با تقدیم دعا و احترام

احمد ابراهیمی

09131530190