زمان : 25 Tir 1389 - 04:08
شناسه : 24333
بازدید : 3436
معاون سیاسی و امنیتی استاندار:آثار آذر یزدی ، الگویی برای نسلهای آینده است معاون سیاسی و امنیتی استاندار:آثار آذر یزدی ، الگویی برای نسلهای آینده است
یزدفردا:معاون سیاسی و امنیتی استاندار یزد گفت:آثار مرحوم آذر یزدی ، الگوی قوی و مناسبی برای نسلهای آینده است.
به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، "غلامحسن دشتی" روز چهارشنبه در جلسه برنامه ریزی و هماهنگی بزرگداشت زنده یاد مهدی آذریزدی که در دفتر معاون سیاسی و امنیتی برگزار شد، به تبیین پایه های فكری غرب پرداخت و اظهار داشت: متاسفانه در قرنهای اخیر، به جای تبلیغ تفكر خداشناسی و شناخت انسان در این بستر، تفكری پایه گذاری شد كه صرفا به انسان می پردازد.
وی از استاد مهدی آذر یزدی به عنوان کسی که آثار او پشتیبان یك الگوی كار موثر برای نسلهای آینده است یاد کرد.
مدیركل امور اجتماعی استانداری یزد، نیز در این جلسه تصویب موضوع معرفی استان یزد به عنوان پایگاه ادبیات داستانی كودك ایران در سفر سوم ریاست جمهوری به استان یزد را پیشنهاد داد.
سید محمد رضا قائم محمدی" همچنین توجه بیشتر و استفاده از ظرفیتهای موجود در ساخت انیمیشن برای انتشار آثار استاد آذر یزدی را خواستار شد.
مهدی آذر یزدی نویسنده شهیر حوزه کودک و نوجوان در سال 1301 در خرمشاه یزد دیده به جهان گشود، آثاری همچون قصه هاى خوب براى بچه هاى خوب، قصه هاى كلیله و دمنه، قصه هاى مرزبان نامه، سندبادنامه و قابوسنامه، قصه هاى مثنوى مولوى، قصه هاى قرآن، قصه هاى شیخ عطار، قصه هاى گلستان و ملستان، قصه هاى چهارده معصوم و... را از خود بر جای گذاشت و در 18 تیر ماه 1388 رخ در تیره تراب کشید.


یزدفردا