زمان : 19 Tir 1389 - 19:25
شناسه : 24240
بازدید : 2491
ظهور ، بعثتی دیگر ظهور ، بعثتی دیگر

ظهور ، بعثتی دیگر

سید محمد رستگاری

امروز بیست و هفتم رجب سالروز بعثت آخرین پیام آور خداوند برای هدایت جهانیان است . امین وحی- حضرت جبرائیل -مثل چنین روزی بر محمد بن عبدا... (ص) نازل شد و پیام « اقرا باسم ربک الذی خلق » را در گوش این آخرین برگزیده ی خدا زمزمه نمود.

غار حرا امروز نور باران از اولین کلام خداوند بر آخرین پیامبر رهایی بخش بشریت است. محمد (ص) امروز به رسالتی مبعوث شد ، تا چون اجداد خویش ابراهیم و اسماعیل نوید بخش روزگاری بهتر برای جامعه بشری باشد. محمد(ص) می آید تا دختران بی گناه حجاز که بر لب زمزمه « بای ذنب قتلت» دارند را از شر جهالت پدران عامی و بی خرد عربستان برهاند و زن این هدیه ی خداوند به پسران آدم را بر صدر نشاند. محمد (ص) می آید تا چون ابراهیم خلیل بتهای سنگی و دست ساخته ی بشر را با تبر توحید به زباله دان تاریخ رهسپار سازد و پرچم یگانه پرستی را بر فراز قله ای عالم به اهتزار در آورد .

آری امروز روز بعثت و برگزیده شدن خلیفه و جانشین خدا در روی زمین یعنی حضرت رسول اکرم (ص) است.

خداوند آخرین رسول خود را زمانی به بشریت ارزانی داشت که بتدریج بت شکنی حضرت ابراهیم (ع) ، طوفان زمان نوح (ع) و پیروزی حضرت موسی (ع) بر فرعون و غرق شدن خدای دروغین در نیل و عروج مسیح (ع) به آسمان و صدها عنایت الهی در حق بشریت به فراموشی سپرده شده بود و جهانیان به ظهور منجی جدید که پیام آور صلح و دوستی و نجات دهنده آنها از طاغوت ها و ستمگران باشد شدیدا نیازمند بودند.

خداوند در زمانی که همه ی امیدها نا امید شده بود ، ستمگران خون مظلومان را می مکیدند ، خدای یگانه فراموش شده و خدایان ساختگی پرستش می شدند ، موجودیت زن به عنوان یک بشر دارای روح و روان به سخره گرفته شده بود ، پیامبرش را فرستاد تا در عالم بشریت طرحی نو در اندازد .آری 1400 سال پیش خداوند متعال پیام آور و نجات بخشی را فرستاد تا بشر را بدستان با کفایتش نجات دهد و از گرداب هلاکت رهایی بخشد.

و اینک نیز بشر منتظر آفتاب پرده نشین عالم است تا رسالت بجا مانده ی جدش را به سر انجام رساند.زمان بی شباهت به زمان جاهلیت نیست و جهان در انتظار ظهور آخرین منجی . هرچند جاهلیت دوران پیامبر (ص) جاهلیتی سنتی ، کهنه و قدیمی بود اما جاهلیت دوران ما جاهلیتی نوین است. اگر در عصر رسول خدا تنها صدای دختران عرب از ستم پدران جاهل خویش به التماس بلند بود در زمان ما صدای همه کودکان جهان که در زیر چرخ فرهنگ مبتذل غرب له به فریادرسی بلند است. زن در تمدن امروز غرب همچون سلف خویش بی حرمت و بی شخصیت است ، البته هرچند زنده بگور نمی شود اما از روح بشریت تهی گشته و در حد یک کالا تنزل کرده و باندازه ای در خود نمایی و ظاهر پرستی غرق است که دست کمی از زنده بگور شدن ندارد.

ابوسفیان ها ، ابولهب ها و ابو جهل ها امروز نیز به ستمگری مشغول و ندای « یا للمسلمین » مظلومان به آسمان بلند است . خدایا این جهان را بعثتی دیگر لازم است بعثتی از جنس ظهور و مبعوثی از نسل مبعوثان .

بامید آن روز انشاء ا.....


یزدفردا