زمان : 17 Tir 1389 - 01:20
شناسه : 24181
بازدید : 4843
گزارش و گزارش تصویری : همایش بزرگ روز صنعت و معدن در یزد گزارش و گزارش تصویری : همایش بزرگ روز صنعت و معدن در یزد

گزارش و گزارش تصویری :

همایش بزرگ روز صنعت و معدن در یزد

یزدفردا:استانداريزد گفت: اين استان يک استان صنعتی و معدنی است بنابراین نگاه مدیران به این حوزه نیز، باید تغییر یافته و نگاهی ممتاز و ویژه باشد و وقتی استان ما با بحران کم آبی و خشکسالی مواجه است و در این عرصه اشتغالزایی ضعیف است لاجرم باید به سمت حوزه ای کارآفرین همچون صنعت رفت علاوه بر آنکه با وجودی که صنعت در دنیای امروز آلایندگیهای صوتی و زیست محیطی زیادی بوجود آورده که باید برای رفع آنها چاره ای اندیشد با این حال ، عرصه امروزی نیازمند صنعت است.
محمدرضا فلاح زاده در همایش بزرگداشت روز صنعت و معدن با تبریک این روز افزود: دین مبین اسلام به مساله تولید و توزیع ، عنایت ویژه ای داشته و در این مورد، آیات زیادی از قرآن کریم و روایات متعددی از سنت پیامبر اسلام(ص) و ائمه معصومین(ع) وجود دارد.
استاندار یزد در ادامه نجابت، تدین و پشتکار را از خصایص اصلی مردم یزد و صنعتگران این خطه سرافراز دانست و با اشاره به ضرورت اصلاح و تقویت فرهنگ کار و تلاش اظهار امیدواری کرد: در این راستا ساخت سریال "دارالعلم، دارالعباده و دار العمل در تقویت فرهنگ کار را به صدا وسیما پیشنهاد کردیم که می تواند تاثیر زیادی داشته باشد و با توجه به پهناور بودن استان و وجود مناطق مختلفی از قبیل بهاباد، ندوشن، عقدا، ابرکوه، نیر و خرانق نیاز به سرمایه گذاری دارند و باید در جذب سرمایه گذار بکوشیم.
فلاح زاده با تأکید بر لزوم حمایت جدی مدیران استان و شهرستانها از صنعت و سرمایه گذاری اظهار داشت:اگر مدیران در این زمینه اهتمام جدی نداشته باشند قطعا همانگونه که هم اکنون شاهدیم مهاجرت از شهرستانهای غیرصنعتی و کم سرمایه گذار افزایش خواهد یافت.
محمدرضا بابایی معاون برنامه ریزی استاندار یزد نیز در این همایش خطاب به مدیران دستگاه های اجرایی استان گفت: سرمایه بزرگی که می تواند پشتوانه صنعت باشد، نوع نگرش مدیران به امر صنعت است.
افزود: صنعتگران و سرمایه گزاران در این عرصه، سربازان جبهه اقتصادند.
در این همایش جمعی از مدیران نمونه حوزه صنعت شامل رئیس هیأت مدیره خانه صنعت و معدن، پیشکسوتان،نمایندگان واحدهای سرمایه گذار ،واحدهای مهرورز، واحدهای مبتکر و واحدهای جوان و موفق به ایراد سخن پرداختند و در پایان این مراسم نیز چهل نفر از فعالان و برترینهای صنعت و معدن استان یزد تجلیل شد.


عکس:مسعود میرجلیلی خبرنگاریزدفردا

یزدفردا