زمان : 19 Khordad 1389 - 20:10
شناسه : 23607
بازدید : 2998
فرماندارخاتم  بر حفظ و حراست از عرصه های طبیعی گیاهی و جانوری تاکید کرد فرماندارخاتم بر حفظ و حراست از عرصه های طبیعی گیاهی و جانوری تاکید کرد

فرماندارخاتم  بر حفظ و حراست از عرصه های طبیعی گیاهی و جانوری تاکید کرد


یزدفردا:فرماندارشهرستان خاتم با صدور بیانیه ای هفته محیط زیست را گرامی داشت .

سید ناصر امامی ضمن اشاره به آیه ای از قرآن كریم كه می فرماید « خداوند پاكیزگان را دوست دارد » به اهمیت محیط زیست سالم و عاری از هر نوع آلودگی در زندگی بشر اشاره نمود و از همگان خواست جهت حفظ محیط زیست خود از انواع آلودگی ها كوشا باشند.

فرماندار خاتم در این بیانیه ضمن اشاره به اینكه امروزه با رشد جمعیت و صنعتی شدن جوامع انسانها با مسائل زیست محیطی متعددی چون تغییرات اقلیمی ، گازهای گلخانه ای ، خشكسالی ، كاهش یا انقراض گونه های گیاهی و جانوری ، فاضلابهای مسموم و ... روبه رو هستند اضافه نمود كه تغییراتی توسط انسانها در عرصه های زیست محیطی به وقوع می پیوندند در دراز مدت باعث نابودی نسل بشر می گردند.

سید ناصر امامی از زیست گاههای حفاظت شده باغ شادی ، بوروئیه هرات و قره تپه بعنوان مهمترین مناطق زیست محیطی استان یزد و شهرستان خاتم نام برد كه در آن گونه های جانوری و گیاهی متعدد و منحصر بفردی چون خرس قهوه ای ، هوبره ، كل و بز و بنه ، بادام كوهی و ... زندگی می نمایند.

فرماندار خاتم در پایان این بیانیه ضمن تاكید دوباره بر حفظ و حراست از عرصه های طبیعی گیاهی و جانوری و رعایت نظافت و پاكیزگی در محیط زیست از همه كسانی كه در حفظ محیط زیست كوشا هستند بخصوص محیط بانان و جنگلبانان تقدیر و تشكر نمود.

لازم به یادآوری است كه هر ساله از 16 خرداد تا 22 خرداد بعنوان هفته محیط زیست نامگذاری شده است .


یزدفردا