زمان : 19 Khordad 1389 - 20:03
شناسه : 23605
بازدید : 4976
بازدید فرماندار خاتم از بزرگترین نهالستان درختان میوه استان یزد بازدید فرماندار خاتم از بزرگترین نهالستان درختان میوه استان یزد

بازدید فرماندار خاتم از بزرگترین نهالستان درختان میوه استان یزد

یزدفردا"سید ناصر امامی فرماندار شهرستان خاتم از بزرگترین نهالستان استان یزد واقع درمنطقه چاهك شهرستان خاتم بازدید نمود.

سید ناصر امامی در این بازدید كه به اتفاق بخشدار مركزی و كارشناس كشاورزی فرمانداری صورت گرفت از نهالستان امام رضا (ع) كه بزرگترین نهالستان درختان میوه استان یزد نیز به شمار می رود و در شهرستان خاتم - دهستان چاهك - چاه كشاورزی پشت برم واقع گردیده دیدن نمود .

وی در ادامه این بازدید از نزدیك در جریان نحوه پیوند و تكثیر گونه های مختلف درختان میوه مثمر شامل زردآلو ، بادام ، هلو ، شلیل ، انار ، آلو ، گوجه سبز و درختان جنگلی شامل بنه ، بادام كوهی (ارژن) و ... كه بیشتر بعنوان پایه جهت درختان مثمر مورد استفاده قرار می گیرند قرار گرفت .
فرماندار خاتم در پایان این بازدید یكی از راههای ایجاد اشتغال و درآمد زایی جهت فارغ التحصیلان بیكار كشاورزی را تولید و احداث نهالستان ذكر نموده و شرایط آب و هوایی شهرستان را جهت تولید نهال بسیار مطلوب ارزیابی و از فارغ التحصیلان بیكار كشاورزی خواست به این حرفه مقدس كه بسیاری از پیامبران الهی و پیشوایان معصوم نیز به آن مشغول بوده اند روی آورند .
لازم به ذكر است كه نهالستان امام رضا با سطح زیر كشت حدود 15 هكتار در 7 كیلومتری دهستان چاهك در چاه كشاورزی پشت برم واقع گردیده و در آن نهال انواع درختان میوه مثمر و غیر مثمر تحت نظارت كمیته فنی نهال تولید و به سایر نقاط استان نیز صادر می گردد.

یزدفردا