زمان : 19 Khordad 1389 - 00:17
شناسه : 23599
بازدید : 3686
سرمقاله مدیر مسئول  نشريه جامع میبد  در آستانه سومين سال انتشار سرمقاله مدیر مسئول نشريه جامع میبد در آستانه سومين سال انتشار

سرمقاله مدیر مسئول  نشريه جامع میبد  در آستانه سومين سال انتشار


یزدفردا :نشریه وزین جامع میبد وارد سومین سال تولد خود می شود ، با ارج نهادن  به تلاش تمامی کسانی که در طول این دو سال کمک  نمودند تا یک تریبون مردمی منتشر شود  ،و  عرض خسته نباشید به  تمامی عزیزان دست اندرکار این نشریه ،سرمقاله مصطفی رضاییان مدیر مسئول دلسوز و پرتلاش  این نشریه را با هم مرور می کنیم :
نشریه جامع با انتشار این شماره وارد سومین سال انتشار خود می شود.
سعی ما در این دو سال بر این بوده که با توجه به نیازهای جـامعه در حوزه های فرهنگی ، مذهبی و اجتماعی ، مطالب مندرج در نشریه به صورت مفید و متناسب با نیاز عموم مخاطبین باشد. همچنين سعي نموده‏ايم ضمن پرداختن به مسايل عقيدتي مذهبي ، از ساير مسايل اجتماعي و فرهنگي غافل نمانيم و درج مقالات مختلف در مورد موضوعات گوناگون اجتماعي و فرهنگي نشان از اين واقعيت دارد.
در اینجا ذکر چند نکته‏ ضروری به نظر می‏ رسدکه در ذیل می‏آید:
- نشریه جامع به هیچ گروه و دسته ای وابستگی ندارد و چراغ راه آن ارزش‏های اصیل حاکم بر جامعه و شهرستان میبد می‏باشد.
- علیرغم داشتن کمترین امکانات و ملزومات انتشار نشریه ، ماهنامه جامع توانسته است نظرات بسیاری را به خود جلب کرده و به گواه آگاهان و صاحبنظران ، حرکت فرهنگی خوبی در شهرستان میبد محسوب می شود.
- در دیداری که با حضرت آیت اله اعرافی امام جمعه محترم شهرستان داشتیم ، ایشان با تشویق و تحسین خود ، ما را بر ادامه مسیر مصمم‏تر کردند.
- طی این دو سال به فراخور مناسبت های هر ماه ، گفتگو و مصاحبه هایی با مسئولین صورت گرفته است که برخی از آنها بدین شرح می باشد:
• گفتگو با سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان میبد در مورد طرح اوقات فراغت تابستان این اداره
• گفتگو با فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه میبد به مناسبت هفته دفاع مقدس
• گفتگو با آیت اله نعیم آبادی امام جمعه بندرعباس به بهانه فرا رسیدن ماه محرم
• گفتگو با معاون اداره منابع طبیعی شهرستان میبد به مناسبت هفته منابع طبیعی
• گفتگو با رؤسای ادارات هلال احمر ، آموزش و پرورش و میراث فرهنگی شهرستان میبد جهت اطلاع از عملکرد این نهادها جهت پذیرایی از مسافران نوروزی
• و ...
- معرفی تاریخچه و برنامه های فرهنگی مساجد شهرستان میبد از قبیل: مسجد 12 امام فیروزآباد ، مسجد جامع محمود آباد ، مسجد جامع مهرجرد ، مسجد جامع یخدان ، مسجد امام شهیدیه ، مسجد امام حسین شهرک شهدا ، مسجد صاحب الزمان شهرک امام خمینی ، مسجد جامع شهیدیه ، مسجد حافظ و حاج زينل بشنيغان ، مسجد مرشدي ، مسجد جامع میبد و ... که به نظر می رسد این امر به رونق و پویایی مساجد شهرستان کمک شایانی بکند.
- درج کليه مقالات و مطالب مندرج در نشريه بر روي وب سايت اينترنتي جهت استفاده بيشتر از اين مطالب
- یکی از مسایل اساسی که همواره با آن روبرو بوده ایم ، بحث تأمین هزینه مالی برای چاپ نشریه می باشد که تاکنون نتوانسته مانعی بر سر راه انتشار نشریه باشد ولی در هر حال موضوعی است که باید به آن توجه شود. ضمن اینکه نشریه جامع به رغم مشکلات فراوان ، بار مالی خود را بر دوش هیچ نهاد و ارگانی ننهاده است.
در پايان و در آستانه انتشار نشريه براي سال سوم ، از تمامي خوانندگان گرامي بابت هر اشتباه و خطايي که احيانا ً در اين مدت بوده است پوزش مي طلبيم و از تمامي صاحب نظران و خوانندگان تمنا مي کنيم نشريه جامع را از خود بدانند و به رشد و بالندگي آن کمک کنند و در اين راه همت گمارند. از برخي ديگر نيز انتظار داريم اگر کمکي به رشد و پيشرفت نشريه نمي کنند ، لااقل مانعي بر سر راه آن ايجاد نکنند.


یزدفردا