زمان : 16 Mordad 1385 - 09:07
شناسه : 2354
بازدید : 2007
گزارش كاملي از همايش همخواني 500 نفر از حافظان 5 جزء به بالاي مهد قرآن جواد الائمه ( ع )  يزد  گزارش كاملي از همايش همخواني 500 نفر از حافظان 5 جزء به بالاي مهد قرآن جواد الائمه ( ع ) يزد

به گزارش يزدفردا به نقل از روابط عمومي مهد قرآن يزدهمزمان با ميلاد امام جواد ( ع ) ودر سال پیامبر اعظم(ص) همايش همخواني 500 نفر از حافظان 5 جزء به بالاي مهد قرآن جواد الائمه ( ع ) در يزد برگزار شد .
در اين همايش كه با حضور بيش از 500 نفر از حافظان 5 جزء به بالاي قرآن عضو مؤسسه مهد قرآن از سراسراستان در حسينيه شهيد صدوقي يزد برگزار شد .
ابتدا حجت الاسلام مطهريان مدير مهد قران در سخناني ضمن تبريك ايام ميلاد امام جواد ( ع ) و حضرت علي ( ع ) به ارائه گزارشي از فعاليتهاي مؤسسه پرداخت و گفت از ابتداي تاسيس تاكنون بيش از 17000 نفر در كلاسهاي حفظ قرآن اين مؤسسه ثبت نام نموده و از 30 آيه تا 30 جزء قرآن را حفظ نموده اند كه از اين تعداد 65 نفر موفق به حفظ كل قرآن شده اند .

تعداد 45 نفر آنان در آزمونهاي استاني و كشوري شركت نموده كه 13 نفر آنان در آزمونهاي كشوري نيز پذيرفته شده اند و هم اكنون بيش از 500نفر موفق به حفظ حداقل 5جزء قرآن گرديده و 40 نفر ديگر در آستانه حفظ كل قرآن مي باشند .
وي در ادامه سخنانش گفت اين همايش به منظور انسجام دهي بين حافظان قرآن و تقويت و ارتقاء محفوظات آنان برگزار شده است .
سپس آقاي دكتر عاصي استاندار يزد طي سخناني گفت از مهمترين حقوق قرآن ايجاد انس با قرآن مي باشد ويژگي شما حفاظ عدم احساس خستگي از اين انس است چيزي كه بسياري از افراد از آن محروم مي باشند .
وي در ادامه گفت چيزي كه بايد دقت داشته باشيم اين است كه آيا آيات قرآن در وجود ما عينيت پيدا كرده يا نه اين مرحله از مرحله قبل سخت تر است و مرحله بعدي اين است كه تاثير قرآن در فرد و جامعه ملموس شود و در جاي جاي جامعه اين اثر عيني شود و ما منتظر آن هستيم ما منتظر فتح الفتوح شما حفاظ اين مؤسسه هستیم كه در ادارات ، خانه ها و جامعه منجلي شود .

 استاندار یزد که عضو هيئت امناي مؤسسه مهد قرآن نیز می باشد در پايان اظهار اميدواري كرد كه به بركت همدلي مسئولين مشكلات فعاليت هاي قرآني در جامعه و دارالعباده يزد كمتر شود .

 وي همچنين مؤسسه مهد قرآن را يكي از مراكز فعال در زمينه فعاليهاي قرآني ذكر كرد .
سخنران دوم اين مراسم حجت الاسلام و المسلمين صدوقي نماينده ولي فقيه و امام جمعه يزد بود كه در سخنان خود گفت با تمسك به حديث شريف اني تارك فيكم الثقلين كهكرارا از سوي پيامبر اكرم ( ص )بيان شده و متواتر بين شيعه و سني است گمراه نخواهيم شد . اما اگر يكي را بگيريم و ديگري را رها كنيم به بيراهه خواهيم رفت .

 وي در ادامه به اشاره به جرياني در تاريخ پيامبراكرم ( ص ) گفت در جنگ احد پيامبر اكرم شهيداني كه مقدار بيشتري از آيات قرآن را حفظ كرده بودند بر ديگران مقدم
بودند . پيامبر تا يك ماه بعد از نماز صبح بر قاتلان حافظان قرآن لعن مي كردند .

 وي گفت در سابق کسانی که اينگونه بودند نزديكتر به بزرگان دفن مي شدند اما متاسفانه امروز شاهد اين هستيم كساني كه پول بيشتري دارند در آنجا دفن مي شوند .
وي گفت حافظ قرآن بودن نعمت بسيار بزرگ است كه بايد قدردان آن و شاكر آن باشيم . شكر حفظ قرآن نشر فرهنگ قرآن و جذب جامعه به سوي قرآن است

 وي در پايان از دست اندركاران مهد قرآن تشكر كرد .
بعد از اين سخنان از سه خانواده قرآني كه 4 فرزند آنان حافظ كل قرآن است تجليل به عمل آمد و از سوي امام جمعه يزد هدايايي به آنان اهداء شد .

 سپس از 13 نفر ار حافظان كل قرآن كه در آزمونهاي کشوری واستانی رتبه آورده بودند تجليل و با اهداء لوح سپاس و يك عدد سكه بهار آزادي و يك عدد ربع سكه بهار آزادي تجليل به عمل آمد .
سخنران پایانی مراسم استاد پرهیزکار از اساتید برجسته قرآنی بین المللی بود که به ایراد سخن پرداخت وی ابتدا با اشاره به وقایع ناگوار لبنان و جنایات اسرائیل ولی نتیجه این مبارزه را شیرین دانستند و وظیفه ما را دعا یاداور شدند و در طول تاریخ فقط شیعیان بودند که زیر بار زور نرفتند

وی که خود ار حافظان کل قرآن کریم است گفت درست و زیبا خواندن قرآن اصل است و نباید استدلال غلط کنیم که اصل عمل است مرحله اول نزدیک شدن نوجوانان به قرآن با تفسیر نیست با زیبا خواندن و حفظ است آنچه انسان را به قرآن نزدیک می کند صوت خوش است حتی کسی که با تفسیر کار میکند به اندازه حافظ انس با قرآن ندارد در زمینه انس با قرآن عالیترین شکل آن حفظ قرآن است .از افات حفظ قرآن که باعث میشود زود از یاد برود عجله در حفظ است حفظ قرآن یک فعالیت فردی است ولی شرکت در کلاس حفظ به انسان نظم و انضباط می دهد.

 رییس هیئت علمی مهد قرآن کشور در پایان تاکید نمود به جای کمیت کیفیت حفظ را ارتقاء دهید .
قابل ذکر است در این همایش حافظان مهد قرآن در چهار مرحله آیاتی از کلام وحی را به صورت حفظ همخوانی نمودند.

با تشكر از منصوری روابط عمومي مهد قرآن يزد 

يزدفردا