زمان : 16 Mordad 1385 - 07:57
شناسه : 2347
بازدید : 786
يک روانشناس باليني: پرخاشگري کودکان وسيله‌اي براي جلب توجه والدين است يک روانشناس باليني: پرخاشگري کودکان وسيله‌اي براي جلب توجه والدين است

يک روانشناس باليني: پرخاشگري کودکان وسيله‌اي براي جلب توجه والدين است

يك كارشناس ارشد روانشناسي باليني در يزد معتقد است، پرخاشگري معمولاً در سنين 2 تا 3 سالگي در کودکان بروز مي‌كند و از آنجائي كه در99 درصد موارد با هدف جلب توجه والدين است، به تدريج با رشد يافتن كودك تغيير شكل مي‌يابد.

مريم آزادي افزود: کودکان در سن دو سالگي به منظور تثبيت استقلال خود، خستگي روحي بيش از حد و بعضاً ناتواني در انجام دادن امور مورد علاقه‌شان، احساس ناراحتي و نااميدي مي‌کنند و اين اختلال را به صورت عصبانيت و بدخلقي نشان مي‌دهند.

وي خاطرنشان كرد: با عنايت به اين موضوع كه هدف اصلي غالب رفتارهاي پرخاشگرانه‌ي کودکان جلب توجه ديگران و بخصوص والدين است، توصيه مي‌شود والدين به منظور رهائي از بدخلقي کودک خويش نسبت به پرخاشگري وي به اندازه آسيب نرساندن به خودش ابراز بي‌اعتنايي كنند، تا كودك متوجه گردد كه بدخلقي هيچ تاثيري در رسيدن به خواسته‌هايش نخواهد داشت.

آزادي اظهار داشت: والدين مي‌توانند براي تقويت رفتارصحيح در کودکان خود از تحسين و يا روش‌هاي پاداش‌دهي بهره گيرند. آموزش روش‌هاي درست جلب توجه والدين به كودك و توجه نكردن به بدخلقي و گريه‌هاي كودك به هنگام شانه خالي کردن از بار مسئوليت و آگاه ساختن كودك از پيامد‌هاي ناشي از انجام ندادن وظايفش، نيز مي‌تواند راهگشاي والدين در اين مور باشد.

اين روانشناس باليني در پايان خوداري از بكار بردن جملات و يا انجام اعمال خارج از تحمل کودک را نيز از راهكارهاي مبارزه با اختلال پرخاشگري در كودكان بيان نمود.

منبع:ايسنا

                                يزدفردا