زمان : 16 Mordad 1385 - 07:25
شناسه : 2341
بازدید : 5126
مدير بافت فرسوده يزد:بلوار بسيج يزد، آخرين زخم عميق وارده، بر پيکر بافت قديم يزد بود مدير بافت فرسوده يزد:بلوار بسيج يزد، آخرين زخم عميق وارده، بر پيکر بافت قديم يزد بود

مدير هماهنگي بافت فرسوده شهري گفت: عرصه بافت تاريخي، جايي براي پياده سازي ديدگاه‌هاي شخصي نيست و اگر طرحي در اين محدوده پياده مي‌شود، بايستي طبق ضوابط و مقررات صورت پذيرد.

محمد مهدي شرافت اظهار داشت: بلوار بسيج يزد، آخرين زخم عميق وارده، بر پيکر بافت قديم يزد بود که حداقل مي بايست با انتخاب يک مشاور خبره به نوعي پوسته اين برش را ساماندهي کرد.

وي افزود: 13 يا 14 سال پيش، طرح ايجاد کتابخانه مرکزي واقع در بلوار بسيج، مطرح شد که شهرداري نيز به جهت سرمايه‌گذاري در بافت، مسئوليت تامين زمين را پذيرفت، در حالي كه در آن زمان هم ميراث فرهنگي و هم ارشاد از زير مجموعه‌هاي وزارت ارشاد بودند و هيچکدام در مورد طرح توجه لازم را نداشتند.

وي اظهار کرد: وقتي مجموعه شهري، متوجه اين پروژه شدند که اسکلت بندي پروژه علني شد و ارتفاع زياد در ميان بافت خودنمايي کرد و توجه افراد را به خود جلب کرد در نتيجه كار متوقف شد.

شرافت، طولاني شدن روند ادامه پروژه را مناسب ندانست و افزود: با طولاني شدن روند ادامه پروژه، مشکل حل نخواهد شد و بايستي به بر طرف کردن مشکل، در مقياس مسئولين استاني اقدام کرد که فصل‌الخطاب آن استاندار مي‌باشد و ايشان بايد تصميم نهايي را بگيرد.

وي افزود: انتخاب روند ادامه يا توقف پروژه انتخاب، بين بد و بدتر است که اگر بخواهيم ساختمان را تخريب کنيم و اسکلت آهني را ببريم، انتخاب بدي است و بايد تنها جوابگوي نسل امروز بود، ولي تکميل پروژه به واسطه پيشرفت، انتخاب بدتر مي‌باشد و بايد نسل‌هاي آينده را نيز جوابگو باشيم.

وي تنش‌هاي ايجاد شده پيرامون کتابخانه مرکزي را در روابط ادارات متاثر دانست و گفت: فرآيند انتخاب مشاور در روند طرح اهميت زيادي دارد، ضمن اينکه رعايت ارتفاع در ضوابط ساخت و ساز در بافت، در زمان تائيد طرح نيز وجود داشته است.

مدير هماهنگي بافت فرسوده در پايان اظهار اميدواري کرد: انشاءا... اين پروژه آخرين بلند مرتبه سازي درهسته مرکزي بافت تاريخي يزد باشد و به نوعي ارتفاع تعديل شود و قسمتهاي کاسته شده در سطح گسترش پيدا کند

اخبار مرتبط:



 ثبت جهاني يزد به خطرافتاد
تاریخ : 21 خرداد 1385 - قبل‏ازظهر 02:30




 مدير اجرايى اداره كل مسكن و شهرسازى:طرح با ارزش كتابخانه‌ي 18 متري ضد ارزش شده است
تاریخ : 23 خرداد 1385 - قبل‏ازظهر 09:11



 وكيل اداره كل مسكن و شهرسازى استان يزد:متاسفانه در لايحه سازمان ميراث فرهنگى رعايت ادب و حرمت وكيل نشده بود.
تاریخ : 23 خرداد 1385 - قبل‏ازظهر 09:19




 رئيس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري يزد: براي حفظ بافت، سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري پرونده كتابخانه مركزي يزد را به صورت طرح دعواي كيفري دنبال خواهد نمود
تاریخ : 12 تير 1385 - قبل‏ازظهر 02:14



 آيت‌اللهي،‌ مشاور طرح كتابخانه مركزى يزد:وجود چنين ساختماني با اين مشخصات و معماري، خللي در ثبت بافت تاريخي يزد را در فهرست آثار جهاني وارد نمي‌كند
تاریخ : 14 تير 1385 - قبل‏ازظهر 10:01
 کتابخانه مرکزی یزد ، انتخاب بین بد و بدتر
تاریخ : 24 خرداد 1385 - قبل‏ازظهر 08:26


يزدفردا


.