زمان : 24 Ordibehesht 1389 - 00:15
شناسه : 23150
بازدید : 1499
راهكارهای ترویج فرهنگ پرداخت زكات در بافق بررسی شد راهكارهای ترویج فرهنگ پرداخت زكات در بافق بررسی شد

راهكارهای ترویج فرهنگ پرداخت زكات در بافق بررسی شد


یزدفردا "علی عسكری "خبرنگار یزدفردادر بافق :ستاد احیاءزكات بافق باهدف بررسی راهكارهای ترویج فرهنك پرداخت زكات ،در محل دفتر امام جمعه بافق تشكیل جلسه داد
در این نشست كه فرماندار و سایر اعضاء ستاد حضور داشتند امام جمعه بافق در سخنانی با بیان اینكه زكات در اسلام از اهمیت ویژه ای برخوردار است گفت : براساس آیات موجود در قرآن مجید ، زكات در جایگاهی معادل نماز قرار دارد و خداوند نیز بعد از فریضه عظیم نماز بیشترین اهمیت را برای زكات قائل شده است .
حجت الاسلام " سلیمانی " فلسفه وجودی پرداخت زكات را تزكیه اموال و پاكسازی نفوس مسلمانان و رفع محرومیت های فرهنگی ، اقتصادی و اجتماعی در جامعه دانست و اظهار داشت : اگر آنچه وظیفه مسلمانان بود به درستی انجام می شد دیگر نیازی به سازمانها و نهاد های حمایتی در جامعه نبود و بخشی از مشكلات فعلی مسلمانان ناشی از عدم رعایت دستورات موكد اسلام در خصوص پرداخت خمس وزكات است .
رئیس كمیته امداد امام خمینی بافق هم در این نشست از جمع آوری یك میلیارد و 500 میلیون تومان زكات در این شهرستان در سال گذشته خبرداد وگفت معادل این مبلغ نیز از سوی دولت به مجریان طرحهای عام المنفعه پرداخت می شود .
" سید مهدی حسینی " ساخت وساز مساجد ، مراكزفرهنگی ، مرمت قنوات ، احداث و بازسازی معابرو برق رسانی به مناطق محروم را ازمهمترین موارد مصرف زكات برشمرد .
تبلیغات منظم ازطریق خطبا وروحانیون محل جهت آشنا نمودن مردم به امر زكات و مسائل مربوط به آن ، نصب بنرهای تبلیغاتی در محل ورودی باغات و مزارع و میادین شهر و مبادی ورودی در خصوص اهمیت و جایگاه زكات وآثار آن در زندگی فردی و اجتماعی و برگزاری دو ماه یكبار جلسه اعضای ستاد احیاء زكات شهرستان بافق از مهمترین تصمیمات این نشست بود .

یزدفردا