زمان : 20 Ordibehesht 1389 - 20:03
شناسه : 23083
بازدید : 2296
یک عضو مجلس نمایندگان:  کشورهایي وجود دارند که نمی خواهند، افغانستان و ایران روابط حسنه داشته باشند یک عضو مجلس نمایندگان: کشورهایي وجود دارند که نمی خواهند، افغانستان و ایران روابط حسنه داشته باشند

یک عضو مجلس نمایندگان:


کشورهایي وجود دارند که نمی خواهند، افغانستان و ایران روابط حسنه داشته باشند

یزدفردا :یک عضو مجلس نمایندگان کشور، اعتراضات اخیر برضد ایران در کابل را بیشتر تبلیغاتی و از سوی دست های پنهان در داخل و خارج افغانستان که در پی تخریب روابط میان دو کشور هم دین و هم فرهنگ افغانستان و ایران هستند، خواند.
صادقی زاده نیلی نماینده ولایت دایکندی در مجلس نمایندگان در مصاحبه با خبرگزای صدای افغان ( آوا) گفت: این اعتراضات به جای اینکه برای دفاع از مهاجرین کشور باشد، بیشتر از سوی استفاده جویان و دست های پنهان که نمی خواهند افغانستان و ایران روابط حسنه داشته باشند، صورت می گیرد.
آقای نیلی با تاکید براینکه، کشور ایران دقت بیشتر در این اعدام ها نکرده و از این موضوع سفارت افغانستان در تهران و وزارت خارجه کشور را در جریان نگذاشته جای انتقاد شدید است، اما با آنهم وی می گوید: دولت ایران تا حالا در اصل برخورد با مهاجرین افغان از مدارا کار گرفته است.
به گفته آقای نیلی، در حال حاضر یک و نیم میلیون افغان فاقد مدرک در ایران به سر می برند و ایران می تواند برخورد شدید با چنین مهاجرین غیرقانونی داشته باشد.
این عضو مجلس نمایندگان افزود: "یقیناً کشورهایي است که نمی خواهند دو ملت افغانستان و ایران روابط حسنه داشته باشند و خدشه دار شدن روابط دو کشور به نفع آنهاست و این کشورها هم مشخص اند و مردم آنها را می شناسند".
وی خاطر نشان ساخت: در داخل کشور کسانی اند که تحریک می شوند و کسانی هم وجود دارند که با گرفتن دستور از سوی دست های پنهان، چنین قضایایی را دامن می زنند.
آقای نیلی این سوال را مطرح می کند که آیا این به نفع افغانستان است که یک مسئله دیپلوماتیک و تخنیکی به سرک ها و جاده ها کشانده شود و با چنین مسئله‌ ای برخورد اغراض آمیز شود؟
به گفته وی، این به نفع افغانستان نیست، بلکه به نفع کسانی است که چنین شرایط را می خواهند تا از آن به نفع خود استفاده کنند.
برخي افراد و حلقات پس از پخش شايعات اعدام ده ها افغان در ايران، با تحريك احساسات مردم و راه اندازي اعتراضات بر ضد ايران، تلاش كردند كه از اين وضعيت استفاده كرده و روابط ميان افغانستان و ايران را خدشه دار سازند.
این تلاش ها به حدی بوده است که حتی وزیر امور خارجه و رئیس مجلس نمایندگان، از آن به عنوان توهین و اهانت به زعامت و مقدسات جمهوری اسلامی ایران یاد کرده اند.

یزدفردا