زمان : 20 Ordibehesht 1389 - 01:00
شناسه : 23050
بازدید : 6023
عصر اطلاعات دروغ  عصر بوغ عصر اطلاعات دروغ عصر بوغ

عصر اطلاعات دروغ

عصر بوغ


یزدفردا :علیرضا آیت اللهی :
می دانیم كه از نظر زمین شناسی جهان را به اعصار مختلفی تقسیم كرده اند كه از عصر یخبندان ( پالئوزوئیک - مزوزوئیک - سینوزوئیک و... ) شروع شده به عصر پاره شدن لایه اوزون رسیده است و جهان چه توجه خاصی كه به چنین پارگی هائی ندارد ! و دراین میان با سه دوره اصلی مواجه می شویم كه چون صد در صد كامل نیست می گذاریم كامل شود تا حضور ذیجودتان معروض داریم . انسانها را هم به انسانهای میمون نما و نئاندرتال و كرومانیون و مابعد کرومانیون تقسیم فرموده اند كه به قول مشهور : انشاء الله خیر است !
از نظر تاریخی هم انسان را به دوران « ماقبل تاریخ » ٬ « تاریخ باستان » ٬ « قرون وسطی » ٬ « عصر مدرن » و « تاریخ معاصر » تقسیم می کنند که هم چون دوران زمین شناسی هریک را مجددا" به چند دوره کوچک تر و بازهم کوچکتر الی فونت هشت میترا تقسیم مینمایند .
امٌا مهم تر از همه تقسیمبندیی است که در حوزه فرهنگ و تمدن به وجود آورده اند و از دوره عصر پارینه سنگی یا عصر حجر نتراشیده و نوسنگی ...شروع شده به عصر مفرغ و عصر آهن و عصر حاضر می رسد که باز به دوره ها یا اعصاری فرعی تقسیم می شود تا دیروز ٬ که عصر اتم بود ٬ و برای ما همه روزه عصر اتم شده است ! و نهایتا" عصر اطلاعات که معلوم نیست برای ما از چه زمانی جدٌا"شروع شود و انشاءالله که دوره آن نیز هرچه سریع تر به صورتی جدٌی شروع بشود.
این تقسیمبندی نه بر مبنای علومی محض چون ریاضیات و نه حتی بر اساس یک منطق درست و حسابی است ٫ و نهایتا" نه « یک وحی منزل » ! .بنابر این هرکسی می تواند برای خودش یک تقسیمبندی جدیدی ابداع کند و ازجمله ما که نه تنها به دلیل پرت بودن از مرحله ٬ بلکه به دلیل پرت بودن از تمام مراحل ! تقسیمبندی زیر را پیشنهاد می دهیم :

۱ - عصر کلوغ : منظور از کلوغ همان کلوخ به لهجه برخی از روستاهای ایران است که در بحران بی سنگی ( اعم از نتراشیده و نخراشیده و امثالهم ) در کشورهای در حال توسعه ؟ که از این نظر نیز کمبود امکانات را حس می کرده اند ! ٬ بر سر شکار که بعید نبود یک همنوع هم باشد می کوبیدند تا بکشند و سدٌ جوع نمایند . ۸ - عصر چاروغ : و عجیب این که مردمانی که به عصر برننز رسیده حتی با آن شمشیر هم می ساخته اند از پابرهنگان اولیه بوده در هر حال فاقد چاروغ یا همان چاروق بوده اند که در این عصر توسط یک مرد بدون پا اختراع شده است و آن را در اثر نیاز به فرار کودکانش از ترس همسایه طلبکار نقل کرده اند .
2- - عصر چوغ : باز هم به لهجه برخی از روستائیان راستین ایران ٬ همان چوب است که دو نوع طبیعی ( با تضمین صد در صد براساس ضربات دردناک آن ) و غیر طبیعی ٬ یعنی بدوا" خراشیده و بعدا" تراشیده ! داشته است و آنهم محض کوبیدن محکم بر فرق شکار ٬ اعم از انسان یا ماهی یا چیز دیگر و مابقی قضایا که شکارچیان حرفه ای بهتر از اینجانب می دانند٬ و آن را الهامبخش ساخت کمان هم خوانده اند .
 ۳ - عصر دوغ : یکی از بزرگ ترین و سرنوشت سازترین اعصار ماقبل تاریخ که بشر به کشف مخلوط کردن آب با ماست نائل آمده هزاران سال پس از آن آب به شیر و ماست و هر چیز دیگری بستن سبب ایجاد و گسترش نظام سرمایه داری شده بقایای رشد قارچ گونه و به اصطلاح انتگرالی آن در اکثر قریب به اتفاق اتاق های صنایع و بازرگانی بعضی از کشورهای در حال پیشرفت به سوی واردات بیش و بیشتر اجناس چینی و تایوانی یافت می شود .
 ۴ - عصر جوغ : که باز هم حاکی از اصالت لهجه برخی از روستائیان ایران است که حاکی ازابداء جوب آب و اولین گام های کشاورزی سنٌتی و کشت طبیعی محصولاتی چون گندم و جو و حبوبات بدون سمٌ آرسنیک و کودهای نامناسب و منهدم کننده زمین کشاورزی می باشد .
 ۵ - عصر یوغ : و همین کشاورزی است که شرایط دوران برده داری و بهره کشی انسان زورمند از انسان متفکر را فراهم آورده انسان زورمند بی تفکر و تعقل لازم ٬ گاه به درستی یوغ را برگردن گاو و سایر حیوانات نهاده و گاه ٬ که به معنی غالبا" هست !فرق انسان و حیوان را تشخیص نداده و « چنان که افتد و دانی ! » یوغ بر گردن بردگان ٬ و در واقع بزرگان ٬ متفکرخود نهاده است .
 ۶ - عصر فروغ : که چون در این دوره پارچه بافی شده است آن را به خانم فروغ پارچه باف نسبت می دهند حال آنکه منظورشان فروغی بوده است که از مفرغ و به اصطلاح جدید ترش برنز حاصل می شده است و بقیة المطلب والله اعلم بالحقایق الامور .
 ۷ - عصر ساروغ که ساروغ به مفهوم بقچه و یکی از پیش نیازهای عهد بوغ بوده است و باز هم به روایتی اولین حاصل خیاطی با پارچه های بافنده ای که گفتیم گویا به نام فروغ .
 ۹ - عصر نبوغ : و آن عصری بوده است که اعراب سوسمار خوار سرزمین کنونی ابوظبی چگونگی رسیدن به فرهنگ و تمدن در همسایگی ایران بزرگ را کشف کرده اند و از حجاز به کناره های خلیج فارس مهاجرت کرده اند٬ به سرزمین پهناور ایران وارد شده اند و ابو ظبی را ساخته اند و هیهات از فرزندان نا خلفشان که قدر آن را ندانستند و تن به نوکری پرتغال و انگلیس دادند و تا به امروزکه سال به سال دریغ از پارسال
 ۱۰- عصر بوغ : که همان عصر بوق باشد و این بار نه تنها به لهجه روستائیان راستین بلکه همچنین شهریان ٬ و نهایتا" از اینجا رفتگان و در آنجا ماندگانی مختلط ! حاکی از زمانی که حمام های عمومی با آتش چوب و هیمه آب خود را گرم و مهیٌا می کرده اند و همین که آب گرم شد ٬ حدود یک ساعت قبل از اذان صبح ٬ بوقی را به صدا در می آورده اند که مشتریان روغن نباتی ندیده برای غسل کردن به سوی حمٌام بشتابند .
 ۱۱ - عصر آدم های دیربلوغ ! عصری است که مردم و به خصوص حکام و ایادیشان به علوم قدیم و جدید وقعی نمی نهاده اند و فقط به صورتی افواهی و سلیقه ای اقداماتی نموده خود را رستم دستان می پداشته اند و ناگهان متوجه می شده اند که قرن ها از حکومت زور بازو گذشته نوبت به مدیریت علمی و خرد جمعی رسیده است و درهمین ضعف علمی و بی خبری و نا توانی در تحلیل اوضاع و احوال جهانی است که ابزار دست روس و انگلیس قرار گرفته اند و از آنجمله است آنچه که از زمان فتحعلیشاه قاجار شروع شد و به جریان تنباکو و به اصطلاح قیام مشروطیت رسیده است و هکذا و هکذا و هکذا علی غیر النهایه !
 ۱۲ - عصر آدم های کم فروغ که باز هم به اصطلاح « قلدری بنام رضاخان میر پنج » در اثر شلوغ پلوغی و کمک انگلیس رند و زیرک پای به صحنه نهاده و آدم های دیر بلوغ تازه فهمیده اندکه یک من آب چند من کره ! دارد و جزتعدادی بسیار معدود که بعدا" جزء اقشار آسیب پذیر جامعه شده اند... بقیه ماست ها را کیسه کرده اند و دروسی تاریخی برای عبرت گیری پسینیان از خود باقی نهاده اند .
 ۱۳ - عصری عجیب و غریب شلوغٍ شلوغٍ شلوغ ! کاریکاتوری است بدون شرح که ذیل آن با تأکید برکاریکاتور بودن ماجرا مرقوم کرده اند که : تو خود حدیث مفصٌل بخوان از این مجمل !
 ۱۴ - عصر اطلاعات کم و بیش و در غالب اوقات کاملا" دروغ ! که نقل کرده اند غالبا" از انگلستان نشآت می گیرد و این روزها غوطه ور در ابداعات خود ! که گفته اند دنیا دار مجازات نباشد دار مکافات است و آنها را به خیر و صلاح خود و مارا حواله به قبله حاجات !!!

باقی بقایتان ! برای رفع خستگی شما سروران ارجمندم به کی برد آمد تا انشاء الله تبارک و تعالی اگر عمری بود بقیه آن رادر جمعه آینده بنویسم ویا ننویسم که شنبه روز کاراست و تحریر مطالبی جدٌی تر . علی ( ع ) یارتان و ولی عصر ( عج ) مددکارتان .


یزدفردا