زمان : 20 Ordibehesht 1389 - 00:42
شناسه : 23047
بازدید : 15446
یافتم !  عدالت اجتماعی  را یافتم! یافتم ! عدالت اجتماعی را یافتم!

یافتم !


عدالت اجتماعی


را یافتم!

علیرضا آیت اللهی

یزدفردا "آقای رئیس جمهوري در يك نطق غرٌا و بي بديل خود در ايران ٬ اگر اشتباه نكنم ٬دستور فرموده بودند كه ما ازپس عدالت اجتماعي برآئيم و آنرا بجوئيم و بخواهيم و... در ديگر نطق غرٌا و بي بديل خود در نيويورك و ضمن كشتي گيري اتمي بر سر انرژي ٬ وحشي بافقي را در رديف فردوسي ٬ حافظ ٬ سنائي ٬ ابن سينا ٬ ابوريحان و شهريار يكي از مفاخربزرگ فرهنگ و تمدن ايران برشمرده بودند كه : حبٌذا !.

ماهم كه بگوئي نگوئي با وحشي بافقي اگرشده است چندسانتيمتر و اگر نشده است لااقل چند ميليمتر همشهري هستيم و ( بين خودمان بماند ) نکات مشترك ديگري هم بين خود مان داريم ...متوجه شديم كه هرچه هست و نيست و آنهم در اين وانفساي بومي سازي برنامه ها و پرنامه هاو ترنامه ها و الي آخر ! زير سر همين بزرگاني چون وحشي بافقي و غير ذلك است . پس سري زديم به « كليٌات ديوان وحشي بافقي به انضمام كشف الابيات غزليات » ٬ كه تا به امروز از سايرين غريب تر بود ( و يا دنياي سياست چنين مي نمود ! ) تا عدالت اجتماعي را بيابيم ٬که ..

مختصر كنم : همينطور ورق زديم و ورق زديم و ورق زديم و به قول قديمي ها « منزل به منزل طي مراحل » آمديم و آمديم و آمدیم تا رسيديم به اين شعر آن شاعر گرامي كه لابد چون كمال الدين است مو لاي درزش نمي رود :

زیبا تر آنچه مانده ز بابا از آن تو بد ای برادر از من و اعلا از آن تو

این تاس خالی از من و آن کوزه ئی که بود پارینه پر ز شهد مصفٌا از آن تو

یابوی ریسمان گسل میخ کن ز من مهمیز کلٌه تیز مطلٌا از آن تو

آن دیک لبشکسته صابونپزی ز من آن چمچه هریسه و حلوا از آن تو

این قوچ شاخ کج که زند شاخها ز من غوغای جنگ قوچ و تماشا ازآن تو

این استر چموش لگدزن از آن من آن گربه مصاحب بابا از آن تو

از صحن خانه تا به لب بام از آن من از بام خانه تا به ثریٌا از آن تو !

توضیح :
۱ - لطفا" بنده را با ارشمیدس که از خزانه حمٌام بیرون پرید و گفت : یافتم اشتباه نگیرید ! . با این تقسیم برادرانه حالا کو پول حمٌام که مخارج گزاف پیش نیاز هایش باشد ... ۲ - بسیار بعید می دانم که آقای رئیس جمهوری تحت تأثیر یاد داشت بنده در همین وبلاگ تحت عنوان « وحشی بافقی و سعدی شیرازی ٬ همت مضاعف و کار مضاعف » نام سعدی را از مقاله خود حذف کرده و نام وحشی بافقی را به جایش نهاده باشند. ۳ - نقاط مشترک وحشی با اینجانب درمهاجر بودن و معلم بودن و به خصوص بیخانگی است !

یزدفردا