زمان : 14 Ordibehesht 1389 - 23:34
شناسه : 22941
بازدید : 2045
دیدار معلمان استثنایی استان یزد با نماینده ولی فقیه دیدار معلمان استثنایی استان یزد با نماینده ولی فقیه

دیدار معلمان استثنایی استان یزد با نماینده ولی فقیه

یزدفردا "جمعی از معلمین استثنایی استان یزد با نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد دیدار کردند.
همزمان با روز معلم افزون بر 400 نفر از خواهران و برداران معلم مدارس استثنایی استان یزد در یک نشست صمیمی با حجت الاسلام و المسلمین صدوقی دیدار و مسائل و مشکلات خود را مطرح کردند.
نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد در این مراسم با تبریک روز معلم و گرامیداشت یاد و خاطره استاد مطهری به اهمیت و جایگاه معلم در جامعه اشاره کرد و گفت معلم همانند شمع می سوزد تا به جامعه روشنی بخشد و معلمان استثنایی در این زمینه با تحمل مشکلات وسختی ها از جایگاه ویژه برخوردارند.
حجت الاسلام و والمسلمین همت و تلاش وافر معلمان استثنایی در تعلیم و تربیت دانش آموزان معلول را ستودوگفت معلمان مدارس استثنائی با صبروحوصله و قلب مهربان و لطیف خود در راستای تعلیم و تربیت قشر ویژه ای از جامعه تلاش می کنند و ضرورت دارد ازلحاظ ساعت تدریس ، بازنشستگی و امکانات آموزشی از امتیازات ویژه ای برخوردار باشند.
امام جمعه یزد با اشاره به تصمیمات شورای آموزش و پرورش استان در سال گذشته برای رفع مشکلات مدارس و دانش آموزان استثنایی استان یزد بر پیگیری این تصمیمات تاکید کرد و برای پیگیری و رفع مشکلات بیمه ای و بیمارستانی معلولان ، بهسازی معابر و اماکن عمومی ویژه معلولان و مشکلات شغلی آنان قول مساعد داد.
در ابتدای این دیدار مدیر کل آموزش و پرورش استان گزارشی از وضعیت مدارس استثنایی استان را ارائه کرد .
با غستانی با اشاره به اینکه قبل از انقلاب تنها یک مدرسه استثنایی در استان وجود داشت گفت هم اکنون 260 نفر آموزگار و 106 نفر دبیر کار تعلیم و تربیت قریب 2000 دانش آموز استثنایی را در 31 مدرسه به عهده دارند.
در ادامه این دیدار خانم ها زارع و موذن، و آقای شهابی از معلمان و مدیران استثنایی استان یزد مسائل و مشکلات معلمان و دانش آموزان استثنایی را عنوان کردند.
مناسب سازی سازمانها، ادارات، نهادها، معابر و اماکن عمومی تفریحی، فرهنگی و ورزشی برای بهره مندی معلولان، تسهیلات ایاب و ذهاب برای دانشجویان و دانش آموزان معلول، ضرورت توجه به معلولان در استخدام ها و جذب نیرو توسط ادارات، ارائه تسهیلات تحصیلی رایگان دانشگاهی، فراهم اوردن زمینه بهره مندی معلولان از تسهیلات بانکی، تسهیلات بهداشت و درمان و بیمه تکمیلی، لزوم تغییر نگرش جامعه نسبت به معلولان، ایجاد مراکز تولیدی برای جذب معلولان، تامین وسایل کمک آموزشی و فضای مناسب آموزشی برای معلولان، اختصاص وسایل ورزشی پارکی در مدارس استثنایی از جمله مشکلات و خواسته هایی بود که در این دیدار عنوان شد.

یزدفردا