زمان : 14 Ordibehesht 1389 - 00:25
شناسه : 22911
بازدید : 4584
مشاور رئیس جمهور:شهید مطهری؛ غواص دریای علوم ومعارف بود مشاور رئیس جمهور:شهید مطهری؛ غواص دریای علوم ومعارف بود

مشاور رئیس جمهور:شهید مطهری؛ غواص دریای علوم ومعارف بود

یزدفردا "مشاور رئیس جمهور در امور روحانیان صبح امروز به یزد سفر کرد و از سوی استاندار یزد مورد استقبال قرار گرفت.
به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، حجت الاسلام "بی ریا" که برای شرکت در مراسم بزرگداشت مقام معلم بخش زارچ در یزد حضور یافته بود، طی سخنانی تادیب نفس و استفاده از روش تادیب عملی را دو ویژگی ، یک معلم نمونه دانست و اظهار داشت: انبیا در راس این معلمان قرار داشتند.
وی با اشاره به حدیثی که براساس آن ؛مودبان نفس ، احق به اجلال هستند گفت: در اهمیت این موضوع همین بس که رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) پس از سالهای سال مجاهدت با نفس ، این حدیث را نصب العین خود قرار داده اند.
مشاور رئیس جمهور افزود: معلمی که عمق نداشته باشد، نمی تواند دانش آموزان خود را از نظر علمی و معنوی سیراب کند.
بی ریا در بخش دیگری از سخنان با گرامیداشت یاد و خاطره استاد علامه شهید مرتضی مطهری (ره) خاطرنشان ساخت: این شخصیت برجسته معاصر، غواصی بود که در دریای علوم و معارف غور می کرد و گوهرهای ناب اسلامی را به جویندگان حقیقت ارائه می نمود.
وی با تاکید بر ضرورت پرورش روح تحقیق و ایجاد کردن عطش حقیقت جوئی در دانش آموزان، تصریح کرد: باید نسلی از معلمان به وجود آید که احق به اجلال باشند.
استاندار یزد نیز در این مراسم با تسلیت ایام سوگواری حضرت فاطمه زهرا(س) به گوشه هایی از زندگی این بانوی بزرگوار جهان اسلام به ویژه روزهای پس از رحلت پیامبر اکرم(ص) اشاره کرد و گفت: همه تلاش حضرت زهرا(س) بر این بود تا تمام نگاه ها را به سمت امیرالمومنین علی (ع) و ولایت آن حضرت، ولایت فرزندان آن حضرت و ولایت نائبان ایشان که همان ولی فقیه است، معطوف کند.
"محمد رضا فلاح زاده" در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) در ابتدای سال جاری با سفر به منطقه عملیاتی فتح المبین، بر اهمیت توجه به فرهنگ ایثار و شهادت و ارتقاء ارزشهای دینی و انقلابی تأکید فرمودند.
وی اضافه کرد:رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) همچنین در آغاز سال جدید رهنمودهایی در خصوص صنعت، تولید، سرمایه گزاری ،توجه به تولید داخلی و توزیع، داشته اند و این به معنای اهمیت کار و تلاش با رعایت توصیه های دینی و توجه به فرهنگ اسلامی است.
استاندار همچنین یاد و خاطره استاد شهید علامه مطهری(ره) و هفته معلم را گرامی داشت و گفت: معلمی کار تمام پیامبران و ائمه اطهار (ع) بوده است.
فلاح زاده با توصیف کردن معلمان یزدی به صبوری، فداکاری و تدین ،خاطرنشان ساخت: در استان یزد، کمترین میزان چالش و آسیبهای اجتماعی وجود دارد و این مساله مهم مرهون تلاش معلمان مخلص استان دارالعباده و دارالعلم یزد است.
در پایان این مراسم از معلمان نمونه و تاثیرگذار بخش زارچ تجلیل شد.

یزدفردا