زمان : 13 Ordibehesht 1389 - 18:55
شناسه : 22894
بازدید : 3533
 سه مراسم ختم  دراسلامیه و دشتک سفلی  و یزد در هفتمین روز درگذشت حجت الاسلام رستگاری برگزار شد سه مراسم ختم دراسلامیه و دشتک سفلی و یزد در هفتمین روز درگذشت حجت الاسلام رستگاری برگزار شد

 سه مراسم ختم  دراسلامیه و دشتک سفلی  و یزد در هفتمین روز درگذشت حجت الاسلام رستگاری برگزار شد

مراسم هفتمین روز در گذشت عالم ربانی در اسلامیه و دشتک از توابع شهرستان تفت برگزار شد .

به گزارش خبرنگار یزد فردا در این مراسم که با حضور اقشار مختلف و اهالی منطقه سانیج ، اسلامیه ، تفت و برخی از نقاط یزد برگزار شد ، وعاظ و سخنرانان ضمن بیان خاطراتی از حجت الاسلام و المسلمین رستگاری از خدمات و زحمات این ذاکر اهل بیت و روحانی برجسته طی مدت هفتاد سال قدردانی و تجلیل نمودند.

در این مراسم حجت الاسلام جعفری از روحانیون مقیم قم اظهار داشت:« حجت الاسلام و المسلمین رستگاری زحمات زیادی در منطقه کشید ، وی زمستان و تابستان ، شب و روز ، در برف و باران به تبلیغ شرع منور و مذهب جعفری اقدام نمود و از خود نام نیکو به یادگار گذاشت».
در ادامه فلاح – یکی از سخنرانان مراسم اظهار داشت:« یکی از خاطراتی که بنده از این عالم بزرگوار دارم این است که ایشان هر وقت می خواست از حضرت زینب (س) یا رقیه(س) نام ببرد از آنها با عنوان زینب خاتون و رقیه خاتون نام می برد و این نشانه ادب بالای ایشان نسبت به خاندان اهل بیت عصمت و طهارت بود».
پس از پایان مراسم حاضرین ضمن حضور در گلزار اسلامیه و قرائت فاتحه نسبت به روح آن عالم بزرگوار ادای احترام نمودند.
اهالی دشتک سفلی از توابع شهرستان تفت نیز ضمن برگزاری مجلس ختمی از مقام معنوی و روحانی عالم منطقه خویش تجلیل نمودند
به منظور بزرگداشت حجت الاسلام و المسلمین رستگاری مراسم ختمی از طرف اهالی دشتک سفلی برگزار گردید..
 در این مراسم که به همت اهالی دشتک سفلی مقیم یزد و در مسجد حجتیه چاه قبله برگزار شد سخنرانان ضمن تجلیل و بزرگداشت مقام عالم عامل حجت الاسلام و المسلمین رستگاری سخنانی در خصوص علم و فضیلت عالم از دیدگاه اسلام بیان نمودند.


همچنین از طرف برخی از اهالی کوی ملا فرج ا... مراسم بزرگداشت عالم جلیل القدر حجت الاسلام و المسلمین رستگاری در مسجد شهیدان مزیدی برگزار گردید.
 در این مراسم که با حضور جمعی از اهالی محل و اقشار مختلف مردم در مسجد شهیدان مزیدی برگزار شد حجت الاسلام والمسلمین نجم الهدی ضمن بیان فضائلی از حضرت زهرا(س) از تلاشهای حجت الاسلام و المسلمین رستگاری در تبلیغ و ترویج مذهب تشیع و نوکری امام حسین(ع) تجلیل نمود.در پایان مراسم نیز یکی از مداحان اهل بیت علیهم السلام به نوحه خوانی و مداحی پرداخت.


شایان ذکرست دشتک سفلی یکی از روستاهای بخش پیشکوه از توابع شهرستان تفت بوده که در فاصله 55 کیلومتری مرکز استان واقع می باشد
و مسجد شهیدان مزیدی بنام دو شهید بزرگوار استان نام گذاری شده و در بلوار شهید منتظر قائم روبروی شرکت برق واقع می باشد.

یزدفردا